Prestisjetunge priser for Garantum

Da Europas ledende aktører innen strukturerte produkter nylig var samlet i London for den 20. utgaven av SRP Europe Awards, tok Garantum med seg flere priser. I konkurranse med de største bankene i Europa ble Garantum kåret til beste distributør i både Norden og Sverige. De mottok også den prestisjetunge prisen for beste distributør av kapital beskyttede produkter i Europa.

I tillegg var Garantum den eneste svenske aktøren som ble nominert til "Best Private Bank" i Europa sammen med store velkjente aktører som UBS og Société Générale.

– Å bli anerkjent, nominert og tildelt i Europa er en viktig milepæl i vår bestrebelse for å utvikle Garantum til å bli Nordens ledende aktør innen private banking og individualisert formues rådgivning, sier Anders Sandberg, administrerende direktør og partner i Garantum.

Merverdi for kunden det viktigste
Utviklingen av markedet for strukturerte produkter måles og analyseres av den uavhengige operatøren SRP (Structured Retail Products). SRP samler inn data og kårer årlig de beste selskapene og produktene på en galla hvor banker og finansselskaper fra 54 land konkurrerer om de prestisjetunge prisene. Garantum tok i år et stort steg i Norden og ble blant annet kåret til "Årets distributør" både i Norden og Sverige. Vurderingen er en balanse mellom volum og produktenes utbytte.

– Det er vi selvfølgelig veldig stolte av. Fremfor alt, da tildelingene ikke bare er basert på volumer, men også på avkastning til investorer. Priser i all prakt, men merverdien i form av avkastning som kommer våre kunder til gode er det som betyr mest for oss, fortsetter Anders Sandberg.

Hovedsakelig blant de beste i Europa
Det er ikke bare i Norden og Sverige at prisene har gitt gjenklang. Selv blant de største bankene i Europa har Garantum gjort inntrykk, ikke minst da den prestisjetunge prisen "Best Distributor Capital Protected Europe" ble tildelt Garantum.

– Det viser at vi er på rett plass og at vi ligger langt fremme på hjemmebanen vår i Norden. Nå er det bare å fortsette å gjennomføre og styrke tilbudet vårt slik at flere kunder og rådgivere får mulighet til å ta del i våre individuelt tilpassede investeringsløsninger, fortsetter Anders Sandberg.

Kunden trenger en ledestjerne
Dette var 20. gang SRP delte ut disse prisene. Garantum har vunnet prisene "Beste distributør" de siste åtte årene.

– Prisen for beste distributør av kapital beskyttede produkter i Europa føles spesielt bra nå som etterspørselen etter denne typen investeringsløsninger er stor. Med høy grad av usikkerhet i markedet velger mange å bygge porteføljer med produkter hvor kapitalen er beskyttet dersom aksjemarkedet ikke stiger, og med vår størrelse kan vi forhandle oss frem til svært konkurransedyktige vilkår. Riktig beliggenhet til rett tid er vår filosofi og det vi alltid streber etter å tilby våre kunder, avslutter Anders Sandberg.

Jørn Kjørsvik
CEO & Partner
jorn.kjorsvik@garantum.no

Garantum ble grunnlagt i 2004 og er et privateid konsern som er aktivt innen formuesforvaltning for privatpersoner, bedrifter og institusjoner. Vi tilbyr diskresjonær forvaltning, utvalgte fond fra markedets ledende fondsselskaper, aksjehandel, samt strukturerte produkter der vi er den største tilretteleggeren i Norden. I dag har vi over 150 ansatte i konsernet og ca. 140 tilknyttede rådgivere i Sverige og Norge som jobber på vår fintech-plattform, som er skreddersydd for individuelt tilpasset rådgivning. Med vårt investeringsspekter, tjenester og tekniske plattform har vi et unikt kundetilbud sammen med våre rådgivere. Disse er lokale spesialister og er opptatt av å finne en løsning som passer hver enkelt kundes behov slik at kunden kan få virkelig individualisert rådgivning. På denne måten er vi alle en del av noe større – Garantum Wealth Management.

Sitater

Anders Sandberg, vd Garantum