Pressemelding: Nytt merkenavn i banknæringen, GE Money Bank

Report this content

Pressemelding: Nytt merkenavn i banknæringen, GE Money Bank GE Money Bank (Stavanger 30.09.04)GE Capital Bank skifter navn til GE Money Bank 1. oktober 2004. GE Money Bank blir dermed en del av et nytt globalt merkenavn i banknæringen, og skal i løpet av 2005 være etablert i over 40 land med 103 millioner kunder. 300 000 norske kunder blir berørt. GE - General Electric Company - er et globalt teknologi-, media- og finansieringsselskap og består av elleve forretningsområder. Innen bank og finansiering har det til nå eksistert mer enn 250 ulike merkenavn i 40 land. - Behovet for å skape et felles navn har lenge vært til stede, sier informasjonssjef Andreas Wulff. Prosessen med å finne nytt navn har pågått et års tid og skal være gjennomført i alle land innen utgangen av 2005. De skandinaviske landene skifter navn 1. oktober. Det nye navnet signaliserer også en endring i strategi. I Norge har selskapet konsentrert virksomheten rundt usikrede lån og kreditter. Nå skal GE Money Bank blant annet etableres på boliglånsmarkedet. - Vi skal tilby like betingelser til alle kunder, med lav boliglånsrente, uten krav til deltagelse i lojalitetsprogrammer og lignende, sier Wulff. Navnvalget har vært en omfattende prosess. Særlig viktig var det å finne et navn som forstås i et globalt marked. GE Money Bank ble valgt fordi det: · Er enkelt å huske · Er selvforklarende i de fleste land i verden · Skiller seg ut fra andre banknavn Samtlige av bankens kunder er informert om det nye navnet, men det kan ta noe tid før alle prosesser og systemer er oppgradert. - Vi jobber for at overgangen skal bli så smertefri som mulig for våre kunder, men håper på forståelse for at det kan oppstå enkelte overgangsproblemer, sier Wulff. Kostnadene forbundet med navnendringen skal ikke belastes kundene. Alle GEs elleve divisjoner gjennomgår den samme fornyelsesprosessen og får nytt utrykk med fornyet logo, ny font og tar i bruk nye farger. Målet er en mer enhetlig kommunikasjon. Det nye navnet skal lanseres på det norske markedet med en reklamekampanje med oppstart i midten av oktober. For ytterligere informasjon, vennligst kontakt kommunikasjonssjef Andreas Wulff tlf 51 83 61 47 eller 92 61 67 59. GE Money Bank Norge er en filial av GE Money Bank AB i Sverige. Det norske hovedkontor ligger i Stavanger, med over 300 medarbeidere. I Norge tilbyr selskapet ulike former for finansieringstjenester som kreditt, lån uten sikkerhet, boliglån og forsikringsprodukter knyttet til disse. GE Money Bank inngår i General Electric Company, ett av verdens største foretak med til sammen 300 000 ansatte i over 100 land. ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/30/20040930BIT22250/bild.html Bilde