GE inviterer norske kreftforskere til global innovasjonskonkurranse

GE (General Electric) og et antall risikokapitalselskaper inviterer norske forskere, entreprenører, nystartede og etablerte foretak til GE healthymagination challenge, en global innovasjonskonkurranse som har som mål å finne bedre metoder for å diagnostisere og behandle brystkreft. Totalt investeres det 100 millioner dollar, eller nærmere 600 millioner kroner i prosjektet.

– Norge har avanserte kreftbehandlingsmetoder og enestående forskere på området. Jeg håper på mange norske konkurransebidrag, sier Claes Watndal, Administrerende direktør, GE Healthcare Technologies, Norge.

Healthymagination Challenge er et samarbeid mellom GE og risikokapitalselskapene Kleiner Perkins Caufield & Beyers, Venrock Capital, Mohr Davidow og MPM Capital. Selskapene håper at konkurransebidragene skal spenne over hele forskningsfeltet brystkreft – fra forbedrede diagnosemetoder til nye metoder for å hindre resistens mot kreftmedisin.

Vinnerbidragene får muligheten til å samarbeide med GE eller risikokapitalselskapene på ulike måter. For eksempel kan gode ideer utvikles til produkter på GEs forskningssenter, og lovende produkter kan nå verdensmarkedet ved hjelp av GEs globale markedskanaler.

Bidrag til healthymagination challenge tas imot til og med 20 Nov på www.healthymagination.com/challenge.

Se også vedlagte pressemelding.

Hvis du vil ha mer informasjon, kan du kontakte:

Claes Watndal

Administrerende direktør

GE Healthcare Technologies Norge AS

Claes.Watndal@ge.com

Følg oss på Twitter @GEHealthy, eller på Facebook facebook.com/healthymagination.