Geil AS mottar tilskudd av hjemkommunen Nordre Follo

Report this content

– Vi har høye ambisjoner og disse midlene fra kommunen gir oss spillerom til å gjøre en større forskjell. Det sier Even Jystad, daglig leder og gründer i Geil AS, etter at selskapet mottok 500 000,- fra Nordre Follo sitt bærekraftsfond for næringslivet.

I løpet av November i år vil det Kolbotn-baserte oppstartsselskapet Geil lansere et nytt latekskondom - ved navn Yr - på det norske markedet. Sammen med en rekke av landets ledende forhandlere håper Geil-teamet å endre nordmenns holdning til det velkjente prevensjonsmiddelet, hovedsaklig gjennom et fokus på nye produktegenskaper som nordmenn lenge har savnet.

Nå har satsingen fått solid drahjelp av hjemkommunen Nordre Follo i form av et tilskudd på en halv million kroner. Midlene, som ble utlyst gjennom kommunens bærekraftsfond for næringslivet, har som mål å bidra til innovasjon eller omstilling som bidrar til oppnåelsen av FNs bærekraftsmål.

– Det er viktig å bidra til lokal skaperkraft og tiltak som fremmer miljøhensyn, inkludering og sysselsetting i kommunen, sier ordfører og jurymedlem Hanne Opdan i en pressemelding. I juryens innstilling til Formannskapet står det at "...juryen mener tiltaket [Geil] fremmer økonomisk, sosial og miljømessig bærekraft, og at forretningsmodellen er godt støttet opp av fakta og forskning. Budsjettet samsvarer med planene, og gjennomføringsevnen fremstår høy ut ifra allerede utviklede produkter og inngåtte avtaler."

Even Jystad i Geil uttrykker stor takknemlighet for kommunens tilskudd og omtaler nyheten som en "game-changer" i en kritisk vekstfase for selskapet. Videre meddeler gründeren at de har et konkret mål om å lansere to unike kondomer av henholdsvis lateks og polymer-materialet polyuretan før utgangen av 2023, og legger ikke skjul på at satsingen krever kapital.

– Over tid ønsker vi å presentere nordmenn for en spennende og komplett produktportefølje innen intim velvære. Dette tilskuddet gir oss svært mye, både i form av større økonomisk fleksibilitet, anerkjennelse og ikke minst motivasjon på veien videre, sier Jystad.

____

Even C. Jystad
Daglig leder
even@geil.no

Geil™ er et norsk selskap som tilbyr førsteklasses produkter innen seksuell og intim velvære. Selskapet har hovedkontor på Kolbotn.

Tags:

Quick facts

Geil AS mottar 500 000,- fra Nordre Follo kommunes bærekraftsfond for næringslivet
Tweet dette

Sitater

Even Jystad
...gjennomføringsevnen fremstår høy ut ifra allerede utviklede produkter og inngåtte avtaler
Nordre Follo kommune