chello tilbyr online spill i Norge i samarbeid med Microsoft

chello tilbyr online spill i Norge i samarbeid med Microsoft Oslo, 15. oktober 2003: UPC Norge offentliggjør i dag en avtale med Microsoft, om å tilby høyhastighets bredbåndtilknytning til deres Xbox live(TM) tjeneste i Norge. chello bredbåndstilknytning fra UPC vil forbedre spillopplevelser med Xbox Live ved å skape raskere action og tilgang til online spill. Harald Løbak Sæther, administrerende direktør i chello Scandinavia kommenterer: Avtalen med Microsoft gjør at brukerne våre kan å få maksimalt ut av Internett, enten ved høyhastighets spilling, eller for å holde kontakten med venner og andre spillere. chello tilbyr en tjeneste som alltid er oppkoblet, og som sikrer rask og enkel tilgang til et bredt tilbud av underholdning og informasjon til en fast pris uten telefonikostnader. "Vi er glade for å kunne utvide vårt samarbeid med chello fra Sverige og Nederland til å inkludere Norge og Østerrike", sier Michel Cassius, direktør for Xbox plattformen og markedsføring av Xbox. "Vi jobber nært med chello, og lager gode tilbud som vil hjelpe norske spillere med å få Xbox Live opp å gå, raskt og enkelt". chellos bredbåndhastighet gjør at brukerne kan motta informasjon som en kombinasjon av tekst, video og lyd, raskere enn tradisjonell oppringnings- Internettilknytning tillater. Spillerne kan kommunisere med hverandre under spillet gjennom Xbox kommunikasjons- "headset", de kan laste ned tilgjengelig statistikk, legge til nye nivåer og karakteristikker til sin egen Xbox harddisk, og spille online. Online spill krever en rask bredbåndsoppkopling for å få en optimal spillopplevelse. Spill er ofte tidkrevende, og med et chello abonnement har spillerne anledning til å spille så lenge de ønsker - uten ekstra kostnader. chello offentliggjør i dag at tjenesten også vil bli tilgjengelig i Østerrike. chello broadband chello er den ledende Europeiske tilbyder av bredbåndsinternettilgang via kabel, med over 700.000 kunder i ti europeiske land: Nederland, Østerrike, Sverige, Norge, Frankrike, Belgia, Polen, Ungarn, Slovakia og Tsjekkia. chello tilbyr en tjeneste som alltid er oppkoblet, og som sikrer rask og enkel tilgang til et bredt tilbud av underholdning og informasjon, til en fast pris uten telefonikostnader I tillegg tilbyr chello's lokale portaler et nøye utvalgt lokalt, nasjonalt og internasjonalt bredbåndsinnhold. chello bredbånd er et datterselskap av UGC Europe, Inc. og er en del av chellomedia. UPC Norge UPC Norge er en del av et av Europas mest moderne og fremtidsrettede selskaper innen bredbåndskommunikasjon, UGC Europe. UPC Norge har hovedkontor i Nydalen i Oslo, og lokalkontorer i Østfold, Romerrike, Buskerud, Kristiansand, Stavanger, Haugesund og Bergen. Pr. 30. juni 2003 dekket UPC Norges nettverk totalt 483.800 husstander i store deler av Sør-Norge. Av dette var ca. 338.500 kabel-TV abonnenter, hvorav ca. 32.500 var Digital-TV abonnenter. I tillegg hadde UPC Norge ca. 23.400 telefoni- og ca. 33.400 Internett-abonnenter. Xbox Live Xbox(TM) Live(TM) er den første omfattende, online spilltjenesten som er fullt ut dedikert til raske bredbånds spillopplevelser. Xbox Live gjør det mulig å spille Xbox sammen med andre spillere med bredbåndstilgang, hvor som helst i verden. Med en innbygget harddisk og Ethernet port ble Xbox-konsollen bygd fra grunn av til å bli et online-spillsystem. Kunden behøver derfor ikke kjøpe tilleggsutstyr. X-box Live setter spillerne i stand til enkelt å finne og spille med venner; prate med andre spillere gjennom Xbox's kommunikasjons- headset ; og laste ned tilgjengelig statistikk, nye nivåer og egenskaper til sin Xbox harddisk. Xbox Xbox (http://www.xbox.com<http://www.xbox.com/>) videospillsystem fra Microsoft samler folk til spennende lek og underholdning. Xbox leverer en stor samling spill og kraftig hardware, og den omfattende Xbox Live onlinetjenesten. Det nye slagordet "it's good to play together" fanger opp målet om at Xbox skal være det sosiale samlingspunkt i den nye digitale hverdagen. Kontaktinformasjon: Harald Sæter Løbak Administrerende direktør chello Skandinavia Phone: +47 21 90 00 00 e-mail: harald@chello.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/15/20031015BIT01300/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/15/20031015BIT01300/wkr0002.pdf