• Get/

Digital-TV og bredbåndsselskapet UPC drar i fra ADSL leverandørene

Oslo, 1. september 2006: Digital-TV og bredbåndsselskapet UPC lanserer nå en tilleggstjeneste på alle sine bredbåndsinternett produkter, - dobbel opplastingshastighet. Kundene kan dermed både sende og motta store datamengder svært raskt.

Bruksområdene for internett endrer seg, og UPC vil utvikle sine produkter i takt med forbrukernes ønsker og behov. Derfor lanserer selskapet nå en tilleggstjeneste på samtlige bredbåndstjenester, som gir brukeren dobbel opplastingshastighet. - Vi ser at stadig flere av kundene våre bruker internett til aktiviteter som krever stor opplastingshastighet. Dette gjelder kunder med hjemmekontor, eller andre brukere som utveksler store datamengder som bildefiler, lydfiler og filmer, sier Haagen Sæther-Larsen, markedsdirektør i UPC. Teknologien UPC bruker - og kapasiteten selskapet har i eget nett - gjør det mulig å lansere nye tjenester fremover, som aldri vil kunne tilbys for eksempel via ADSL. Dette bekreftes blant annet i en rapport fra Post & Teletilsynet, hvor UPCs teknologi fremheves som en av de beste for å levere fremtidens bredbåndstilbud. (”Vurderinger av bredbåndsdekning” av 9. januar 2006) - Kundene våre får nå mulighet til å velge en opplastingshastighet tre ganger så høy som det nærmeste ADSL-konkurrent tilbyr. Svakhetene med ADSL og ADSL2+ teknologien, i form av begrenset kapasitet, vil bli enda mer fremtredende i nær fremtid. Dobbel opplastingshastighet er bare første steg, vi vil også etter hvert lansere fullt symmetriske produkter, hvor hastigheten er lik på ned- og opplasting, sier Sæther-Larsen. Kunden får levert de nye hastighetene med en gang ved bestilling. For abonnementene easy, light og classic er prisen for dobbel opplastingshastighet 69, - per måned, og for plus, ultra og extreme er prisen 99,- per måned. Vedlegg: produkt/prisoversikt og bilde av Haagen Sæther-Larsen