Get tilbyr flere TV-kanaler og nye temapakker

Økt interesse for nisjekanaler
Get tilbyr flere TV-kanaler og nye temapakker
Oslo 15. juni 2007 – Interessen for nisjepregede tv-kanaler er økende, og særlig de unge er opptatt av smalere og mer spesialiserte tv-kanaler. Digital-tv og bredbåndsselskapet Get utvider derfor sitt tilbud med nye tv-kanaler og nye temapakker innen sport, musikk og nyheter.
En undersøkelse gjennomført av Norstat på vegne av Get viser at det er stor interesse for nisjekanaler. 4 av 10 under 30 år er interessert i å få tilgang til tv-kanaler innenfor sin interesse eller hobby, og 7 av 10 tror de vil se like mye eller mer på denne typen kanaler om tre år sammenliknet med i dag.
- I en tid hvor det snakkes og skrives mye om nedgangen i tv-seeingen er det interessant at så mange regner med å se mer på nisjekanaler i årene som kommer. De største tv-kanalene står fortsatt for en stor andel av den totale tv-seingen, men vi tror at norske forbrukere i stadig større grad vil ønske seg tv-tilbud tilpasset egne interesser. Til tross for at mange nisjekanaler har relativt beskjedne seertall, mener vi derfor det er viktig at tv-tilbudet blir stadig bredere, sier Gunnar Evensen, administrerende direktør i Get.
Nye kanaler
De nye kanalene Get nå lanser er musikk kanalene MTV2, MTV Base, MTV Hit, VH1 Classic filmkanalen Silver, de amerikanske sportskanalene NASN og ESPN Clasic, Viasat Golf, nyhetskanalen Al Jazerra English, Viasat History, Visjon Norge og France 24 (engelsk- og fransk versjon). Totalt tilbyr selskapet nå over 100 digitale tv-kanaler og 50 digitale radiokanaler.
- Vi opplever at mange av våre kunder ønsker et bredere tilbud innen nyheter, film, sport og musikk. Det er derfor naturlig at dette gjenspeiles når vi forbedrer og utvider Gets kanaltilbud, sier Evensen.
Musikkfrelst, sportsinteressert eller nyhetsjunkie?
I tillegg til nye kanaler lanserer Get temapakker som inneholder kanaler innfor en bestemt sjanger. I første omgang dreier det seg om temaene musikk, sport og nyheter
• Tema Musikk vil inneholde MTV2, MTV Base, MTV Hit, VH1 og VH1 Classic
• Tema Sport inneholder NASN, ESPN Classic, Eurosport 2, Motors, Extreme Sport
• Tema Nyheter inneholder CNBC, Sky News, Bloomberg, Al Jazeera English
- Mange tv-seere er opptatt av en bestemt type programmer og temaer. Vi har i lang tid sett en voksende interesse for dette, og har derfor store forventninger til disse nye tematiserte kanalpakkene, sier Gunnar Evensen.

__________________________________________________________________________
For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Øyvind Husby
Direktør for samfunnskontakt, Get
Mobil: + 47 93 44 41 40
e-post: oyvind.husby@get.no
www.get.no
Informasjonen er sendt gjennom Cision http://newsroom.cision.com