Pressemelding: UPC dobler hastigheten

Pressemelding: UPC dobler hastigheten Oslo 9. august: UPC øker nå hastigheten på bredbåndsproduktene chello clasic og chello pluss. Kunder som i dag har chello clasic får en økning på 33%, mens kunder som har chello plus får en dobling av hastigheten uten at prisene økes. Hovedparten av UPCs mer enn 40.000 Internettkunder i Norge får med dette raskere Internettoppkobling. Kunder som har chello classic øker hastigheten fra 768/128 til opptil1024/256, mens kunder som har chello plus øker hastigheten fra 1024/256 til opptil 2048/384. Enkelte kunder fikk de økte hastighetene allerede fra 7. juli, mens alle vil ha fått de nye hastighetene i løpet av september. Månedsavgiften på abonnementene vil være uforandret. UPC har de siste månedene oppgradert alle nettene med den nyeste kabelteknologien i markedet, og dette gjør det mulig å levere langt høyere hastigheter enn tidligere. - Jeg er glad for at vi nok en gang kan tilby våre kunder høyere hastighet, uten å øke prisene. Dette viser at UPC med den nye kabel teknologien fortsetter å være én av markedets ledende leverandører av bredbåndstjenester, sier Jan Kristensen, salgs- og markedsdirektør i UPC. Men Kristensen understreker at det ikke kun er hastigheter som bestemmer hvordan kunder opplever bredbåndsinternett. - Virus og spam har blitt et stadig større problem på Internett, og vi ønsker også å ta et ansvar for dette for kundene våre. Vi inkluderer derfor nå Norman Virus Control og Norman Personal Firewall til alle våre kunder, sier Jan Kristensen. - Kundene stiller stadig høyere krav til våre tjenester, og vi kommer til å fortsette å utvikle våre produkter i tråd med dette. I 2004 skal vi satse enda mer på produktutvikling for å bedre tilbudet, sier Harald Løbak Sæther, regional direktør Scandinavia i chello broadband. UPC har markedets korteste leveringstid på Internett ved at kundene kjøper en "gjør det selv" pakke. Kundene kan med dette være på nett samme dag som de kjøper produktet. UPC Norge UPC Norge er et datterselskap av UGC Europe Inc., og er en del av UPC Broadband Division. Dette er et ledende selskap innen bredbåndskommunikasjon og underholdning, og gir privatkunder valgmuligheter ved å tilby triple play tjenester, som kombinerer TV-tjenester (analoge og digitale), bredbåndsinternett og telefoni. UPC Norge har hovedkontor i Nydalen i Oslo, og lokalkontorer i Østfold, Buskerud, Kristiansand, Stavanger, Haugesund og Bergen. Pr. 31. mars 2004 dekket UPC Norges nettverk totalt 485.100 husstander i store deler av Sør-Norge. Av dette var 339.000 kabel-TV abonnenter, hvorav ca. 33.100 var Digital-TV abonnenter. I tillegg hadde UPC Norge ca. 23.700 telefoni- og ca. 40.400 Internett-abonnenter. chello broadband: chello er den ledende europeiske leverandøren av bredbåndstilkobling til Internett via kabel med mer enn 700.000 kunder i ti europeiske land: Nederland, Østerrike, Sverige, Norge, Frankrike, Belgia, Polen, Ungarn, Slovakia og Den tsjekkiske republikk. chellos Internett-tjenester tilbyr fast bredbåndstilkobling til Internett til fast pris, uten telefonkostnader, og gir rask og enkel tilgang til et rikt utvalg av underholdning og informasjon. I tillegg tilbyr de lokale chello-portalene egne utvalg av lokalt, nasjonalt og internasjonalt bredbåndsinnhold. chello broadband er et heleid datterselskap av UGC Europe, Inc. og er en del av selskapets chellomedia-divisjon. Øyvind Husby Direktør for Strategi og Samfunnskontakt Tel. 21 90 00 00 Mob. 93 44 41 40 e-mail: oyvind.husby@upc.no Besøk www.upc.no for mer informasjon om UPC Norge ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no