Pressemelding: UPC og OBOS signerer avtale om å tilby en felles telefoni og bredbåndstjeneste UPC introduserer en ny bredbåndstjeneste i samarbeid med OBOS Oslo 25. mai 2004: UPC og OBOS offentliggjør nå inngåelsen av en ny avtale som sikrer beboere i OBOS- forvaltede boliglag et unikt tilbud på telefoni og bredbåndsinternett. I følge avtalen skal UPC tilby bredbåndsinternett i kombinasjon med et telefoniabonnement. Dette er Norges billigste telefoni- og bredbåndsprodukt. Det nye produktet består av UPCs basis telefonabonnement og bredbåndsinternett, levert samlet til en fast pris på 299 kroner per måned. I tillegg gir avtalen rabatterte samtalepriser og gratis samtaletid til andre kunder med UPC telefonnummer. - Vi er glade for å kunne tilby dette kombinasjonsproduktet sammen med OBOS. Produktet gjør at beboere i OBOS- forvaltede boliglag kan nyte godt av mange av fordelene med bredbåndsinternett, til en svært attraktiv fast pris. Dette er produktet for alle som i dag har ISDN, Internett- telefonmodem, eller de som kanskje ikke har forsøkt nettet enda. Nedlastingshastigheten på kombinasjonsproduktet er opp til 128 kbps. Kunder som senere ønsker høyere hastigheter kan når som helst oppgradere til andre av våre bredbåndstjenester, sier Gunnar Evensen, administrerende direktør i UPC. Omlag 87.000 beboere får anledning til å benytte pakketilbudet. -OBOS jobber kontinuerlig for å skaffe medlemmene best mulig betingelser, vi er derfor glade for å nå kunne tilby dette svært gunstige kombinasjonsproduktet fra UPC, sier Morten Aagenæs, divisjonsdirektør i OBOS. Det nye produktet kan kjøpes via OBOS' og UPCs hjemmesider, eller på UPCs kundesentertelefon på 02123. Etableringsavgiften er totalt kr. 495,-. Nye kunder som installerer selv får en gratis trådløs telefon inkludert i pakken. For kunder som ikke ønsker Internett, kan UPC også tilby et eget OBOS-telefoni tilbud. Mer informasjon finnes på www.upc.no og www.obos.no. UPC Norge er en del av et av Europas mest moderne og fremtidsrettede selskaper innen bredbånds-kommunikasjon, UGC Europe. UPC Norge har hovedkontor i Nydalen i Oslo, og lokalkontorer i Østfold, Buskerud, Kristiansand, Stavanger, Haugesund og Bergen. Per 31. mars 2004 dekket UPC Norges nettverk totalt 485.100 husstander i store deler av Sør-Norge. Av dette var 339.000 kabel-TV abonnenter, hvorav ca. 33.100 var Digital-TV abonnenter. I tillegg hadde UPC Norge ca. 23.700 telefoni- og ca. 40.400 Internett-abonnenter. For mer informasjon, kontakt Anette Vetland Informasjonsansvarlig Telefon: 21 90 00 00 Mobil: 907 53 134 e-mail anette.vetland@upc.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no