UPC - fort, fortere, fortest! UPC lanserer 4 Mbps bredbåndsinternett

UPC - fort, fortere, fortest! UPC lanserer 4 Mbps bredbåndsinternett Oslo, 25. november 2004: UPC lanserer i dag sitt nye superraske bredbåndsprodukt, chello ultra. Selskapet har dermed et av de raskeste produktene i privatmarkedet. 4MB er tiltenkt fartsglade kunder eller hjem hvor flere familiemedlemmer vil surfe på Internett samtidig. Prisen er 799 kroner per mnd. Etter en rekke hastighetsøkninger på eksisterende chello-produkter den siste tiden, kan UPC kunder nå få enda hurtigere Internettilgang med chello ultra. 4096/512kbps gjør at både opplasting og nedlasting går svært fort. - Det er UPCs strategi å dekke alle behov når det gjelder Internett tilgang, ved å tilby et bredt utvalg av tjenester. Tidligere denne måneden lanserte vi Norges billigste bredbåndsprodukt for kunder som ikke har behov for de høyeste hastighetene. Nå kommer chello ultra for familier og andre brukere som ønsker Internett tilgang med svært høy hastighet, sier Gunnar Evensen, Administrerende Direktør i UPC. Trender i markedet viser at det er mer fokus på høyere hastigheter nå enn tidligere. Dette henger sammen med at brukerne blir mer avanserte, feks. ser man en økende trend når det gjelder on-line filmer. Kundene krever dermed mer av sine bredbåndstilbydere. For å møte dette kravet fra kundene har UPC tatt i bruk en ny teknologi, EuroDocsis 2.0. EuroDocsis er en standard for data kommunikasjon over kabel-nettverk som vil tillate hastigheter opptil 50Mbps. Med EuroDocsis 2.0. vil UPC styrke sin posisjon i det norske markedet betraktelig. - UPC har tatt i bruk en helt ny teknologi som gjør det mulig for chello å lansere langt raskere Internett-produkter i UPC sitt nett. Dette er utrolig spennende for chello, som med chello ultra plasserer UPC i toppen av Post & Teletilsynets oversikt over de raskeste bredbåndsproduktene til privatmarkedet, sier Harald Løbak Sæther, Administrerende Direktør for chello Skandinavia. Hele spekteret av dagens bredbåndstjenester er nå tilgjengelig for UPC kunder. UPC vil dessuten fortsette å øke hastigheten på produktene i tiden fremover, slik at kundene hele tiden har konkurransedyktige tjenester. ProduktHastighetPris chello easy256/64195,- chello light512/128269,- chello classic1024/256379,- chello plus2048/384499,- chello ultra4096/512799,- UPC Norge UPC Norge er et datterselskap av UGC Europe Inc., og er en del av deres UPC Broadband Division. UPC Norge har hovedkontor i Nydalen i Oslo, og lokalkontorer i Østfold, Buskerud, Kristiansand, Stavanger, Haugesund og Bergen. Pr. 30. september 2004 dekket UPC Norges nettverk totalt 484.900 husstander i store deler av Sør-Norge. Av dette var 339.500 kabel-TV abonnenter, hvorav ca. 35.300 var Digital-TV abonnenter. I tillegg hadde UPC Norge ca. 23.200 telefoni- og ca. 42.300 Internett-abonnent. chello broadband chello er den ledende europeiske leverandøren av bredbåndstilkobling til Internett via kabel med mer enn 800.000 kunder i ti europeiske land: Nederland, Østerrike, Sverige, Norge, Frankrike, Belgia, Polen, Ungarn, Slovakia og Den tsjekkiske republikk. chellos Internett-tjenester tilbyr fast bredbåndstilkobling til Internett til fast pris, uten telefonkostnader, og gir rask og enkel tilgang til et rikt utvalg av underholdning og informasjon. I tillegg tilbyr de lokale chello-portalene egne utvalg av lokalt, nasjonalt og internasjonalt bredbåndsinnhold. chello broadband er et heleid datterselskap av UGC Europe, Inc. og er en del av selskapets chellomedia-divisjon. Besøk også: www.chello.no UGC UGC Europe, Inc er gjennom sitt datterselskap United Pan-Europe Communications N.V. (UPC) et av de ledende selskapene i Europe innen bredbåndskommunikasjon og underholdning. UPC tilbyr telefoni, Internett tilgang og TV-tjenester gjennom sitt bredbåndsnettverk. Selskapet er majoritetseid av UnitedGlobalCom,Inc. For ytterligere informasjon, kontakt: Øyvind Husby Direktør for Samfunnskontakt, UPC Norge Tel: +47 21 90 00 00 Mobil: + 47 93 44 41 40 e-post: oyvind.husby@upc.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no