UPC dobler hastighetene og reduserer prisene

UPC dobler hastighetene og reduserer prisene Oslo, 15. juni 2005: UPC dobler i dag hastigheten på alle bredbåndsinternett produktene sine, med unntak av chello Extreme som ble lansert i april i år. I tillegg reduseres prisen på flere av tjenestene, - blant annet chello Ultra med hele 27,5% og chello Plus med 4%. UPC vil med disse oppgraderingene av produktene være helt i toppen når det gjelder pris/ytelse, og vil fortsette med å oppgradere tjenestene fremover for å hele tiden kunne tilby kundene det beste tilbudet. - Utviklingen innen vår bransje går raskt, og vi sikter oss hele tiden inn mot å ligge i teten på alle produkttyper. Det skal være klare fordeler med å være UPC kunde, sier Gunnar Evensen, administrerende direktør i UPC Norge. Kundene får enkelt tilgang til de nye hastighetene ved å gå inn på upc.no og følge veiledningen der. Raskere utenlandslinje For å sikre kundene en best mulig hastighet også internasjonalt, dobler UPC nå kapasiteten i sitt internasjonale fibernett, AORTA. AORTA er et 10 GB IP fibernett, og en av de største transportørene av data trafikk i Europa. - Det er ikke nok å kunne kjøre fort i et lokalt nett. Det finnes mange flaskehalser på Internett i dag, og den gode bredbåndsopplevelsen for kundene er avhengig av at det også tilbys stor bredbåndskapasitet internasjonalt, sier Evensen. UPC Norge nærmer seg nå 60.000 bredbåndskunder, og den økte kapasiteten sikrer at disse får en god opplevelse på nettet. UPC leverer i dag Internett produkter for alle behov, fra rimelige ”surf og mail” produkter fra 195 kroner og opp til det råeste med chello Extreme til 998 kroner. Gammel hastighetNy hastighet Gammel prisNy pris chello Easy256/54512/128Kr. 195,-Kr. 195,- chello Light 512/1281024/256Kr. 271,-Kr. 279,- chello Classic1024/2562048/512Kr. 382,-Kr. 379,- chello Plus2048/3844096/768Kr. 499,-Kr. 479,- chello Ultra4096/5128192/1024Kr. 799,-Kr. 579,- chello Extreme26624/153626624/1536Kr. 998,-Kr. 998,- UPC Norge UPC Norge er en ledende leverandør av TV, bredbåndsinternett, og telefoni tjenester, og tilbyr tjenestene sine i Oslo, Asker og Buskerud, Østfold, Bergen, Stavanger, Haugesund, og Kristiansand. I henhold til selskapets operasjonelle statistikker den 31. mars, 2005, passerte UPC Norges nettverk 487,800 husstander og betjente nærmere 417,400 kunder (RGUer). Disse inkluderer 344,800 TV-kunder, 31,000 digital-TV kunder, 52,800 bredbåndsinternett-, og 22,400 telefoni kunder. UPC Norge er et datterselskap av UnitedGlobalCom, Inc. (UGC - NASDAQ: UCOMA). For ytterligere informasjon, kontakt: Øyvind Husby Direktør for samfunnskontakt, UPC Norge Tel: +47 21 90 00 00 Mobil: + 47 93 44 41 40 e-post: oyvind.husby@upc.no ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=4697&lang=NO http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=4698&lang=NO