UPC lanserer to nye digitale TV-kanaler: musikk-kanalen The Voice og BBC Food

Oslo, 2. Februar 2005: Bredbånd- og kabel-TV selskapet UPC introduserer nå to nye internasjonale TV-kanaler i sitt digitale kabelnett i Norge, BBC Food og musikk-kanalen The Voice. Kanalene vil inngå i Digital Basic produktet til UPC, og dermed være tilgjengelig for alle UPCs digital-TV kunder.

The Voice TV The Voice TV er rettet mot aktiv ungdom mellom 12-29 år og tilbyr det siste innen musikk og nye trender. Dette inkluderer ’jukebox’ programmer – hvor seerne bestemmer hvilke videoer som vises, beste videoer non-stop, og debatt- og andre kunnskaps programmer. Noen av programmene tillater også seerne å sende inn hilsener eller dedikere sanger til kjente og kjære. ”The Voice er helt i front på kulturell utvikling i ungdomsgenerasjonen. Vi tror denne kanalen vil bli godt mottatt hos norsk ungdom, som generelt er svært trendbevisste”, sier Morten Larssen, Markedssjef for TV i UPC Norge. BBC Food Samtidig blir også BBC food lansert av UPC. Om kanalen, som blant annet tilbyr programmer med kjendiskokken Jamie Oliver, sier Larssen: ” Vi ønsker at kundene våre skal ha et mangfold av kanaler å velge blant. UPCs digital kunder har i dag tilgang til over 80 digitale TV-kanaler, og med BBC Food er dette tilbudet ytterligere styrket. BBC Food er den eneste 24-timers matkanalen i Norge, og vi tror også denne livsstils-kanalen vil falle i smak hos kundene våre.” Under BBC Foods annonsering av den nye avtalen med UPC Norge sa Wayne Dunsford, BBC Worldwide Director of Channels, EMEIA, følgende: ”Vi er svært fornøyd med at vi allerede i starten på det nye året inngår i en ny avtale for BBC Food. BBC Foods introduksjon til en så etablert plattform som UPC Norge understreker vårt engasjement i å øke distribusjonen i dette markedet.” I tillegg til de to nye kanalene, får alle UPCs digital kunder nå tilgang til ytterligere en kanal som tidligere kun var inkludert i digital-TV produktene Total og Favoritt. Denne kanalen het tidligere Discovery Travel & Adventure, men skiftet 1. februar navn til Travel & Living. Digital Basic pakken inneholder dermed mer enn 35 kvalitetskanaler.