UPC lanserer TV2 Xtra

UPC lanserer TV2 Xtra Oslo, 6. februar 2004: UPC lanserer nå TV2 Xtra til sine kunder via sin visningskanal. Alle kunder i Oslo og digital kunder i Stavanger vil få tilgang til TV2 Xtra sendingene allerede førstkommende helg. Resten av kundene i UPC sine hovedanlegg vil få tilgang fortløpende etter hvert som sentralene blir klargjort. UPC har nå inngått en avtale med TV2 slik at UPC sine kunder får tilgang til sportssendingene fra TV2 Xtra. Foreløpig vil de ekstra sportssendingene foregå frem til 1. juni 2004, og vises på en egen visningskanal. UPC sine kunder får dette gratis. -UPC er den TV- leverandøren i Norge som har det bredeste utvalget av sportssendinger. Det er derfor gledelig at vi kan styrke vårt tilbud til kundene ytterligere ved å tilby TV 2 Xtra sendingene gratis, sier administrerende direktør i UPC, Gunnar Evensen. TV2 Xtra er ikke en egen sportskanal, men vil sende sportssendinger primært i helgene. TV2 Xtra vil i første rekke sende kamper fra spansk toppserie fotball, men også spennende kamper fra den engelske FA-cupen og andre sportsarrangementer. - Jeg er svært tilfreds med at vi har kommet til enighet med UPC om distribusjon av TV 2 Xtra i UPCs kabelnett. Dette betyr at sendingene nå kan mottas av over 1,1 mill. norske husstander, sier TV 2-sjef Kåre Valebrokk. UPC sine kunder vil kunne se TV 2 Xtra sendingene på en egen visningskanal som må søkes inn på TV-en på kanal S37. Alle kunder som har en dekoder vil automatisk få inn kanalen. Sendeplaner vil bli lagt ut på UPC sin informasjonskanal, og på www.upc.no etter hvert som de blir klare fra TV2. Her vil det også ligge informasjon om når de ulike områdene i UPCs nett blir klargjort for sendingene. UPC Norge UPC Norge er en del av et av Europas mest moderne og fremtidsrettede selskaper innen bredbånds-kommunikasjon, UGC Europe. UPC Norge har hovedkontor i Nydalen i Oslo, og lokalkontorer i Østfold, Buskerud, Kristiansand, Stavanger, Haugesund og Bergen. Pr. 30. september 2003 dekket UPC Norges nettverk totalt 484.500 husstander i store deler av Sør-Norge. Av dette var ca. 340.000 kabel-TV abonnenter, hvorav ca. 32.800 var Digital-TV abonnenter. I tillegg hadde UPC Norge ca. 23.300 telefoni- og ca. 35.000 Internett-abonnenter. UGC Europe Inc. UGC Europe, Inc. (UGC Europe), er et heleid datterselskap av UnitedGlobalCom, Inc. (NASDAQ: UCOMA), et ledende selskap innen bredbåndskommunikasjon og underholdning. Gjennom sin UPC Broadband divisjon, tilbyr UGC Europe TV-tjenester, bredbåndsinternett tilgang og telefoni via sitt bredbåndsnettverk til over åtte millioner kunder i elleve land i Europa. UGC Europe har også eierinteresser i, og utvikler, media og innholdstjenester gjennom sin chellomedia divisjon. [REMOVED GRAPHICS]For mer informasjon, kontakt: Dag Arne Haug Øyvind Husby Produktsjef Kabel-TV Direktør for Strategi og Samfunnskontakt Telefon: 21 90 00 00 Telefon 21 90 00 00 Mobil: 932 59 370 Mobil: 934 44 140 e-mail: dag.haug@upc.no e-mail oyvind.husby@upc.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/06/20040206BIT00680/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/06/20040206BIT00680/wkr0002.pdf