UPC øker hastigheten - igjen

UPC øker hastigheten - igjen Oslo, 20. oktober 2004: UPC/chello doblet i går hastigheten på chello light. Kundene vil kunne surfe og laste ned dokumenter mye raskere enn tidligere når Internett tjenesten chello light har doblet hastigheten til opptil 512/128Kbps, åtte ganger raskere enn ISDN. Prisen vil forbli uendret, på 269 kr. - Vår produktstrategi er hele tiden å utvikle konkurransedyktige tjenester, derfor denne oppgraderingen av chello light. For kundene betyr dette i praksis at det vil gå enda raskere å surfe, og laste ned større filer. Dette er viktig for kundene våre, sier Harald Løbak Sæther, Adm. Dir. i chello Skandinavia. Dette er tredje gangen i løpet av få måneder at hastigheten på et chello produkt oppgraderes. Tidligere i år fikk både chello classic og chello plus kunder raskere Internett tilgang - til opptil 1024/256Kbps for classic og 2048/384Kbps for plus. - Utviklingen innen vår bransje skjer raskt, og vi sikter oss hele tiden inn mot å ligge helt i teten på alle produkttyper. Det skal være klare fordeler med å være UPC kunde, sier Jan Kristensen, Salgs- og markedsdirektør i UPC Norge. chello broadband chello er den ledende europeiske leverandøren av bredbåndstilkobling til Internett via kabel med mer enn 800.000 kunder i ti europeiske land: Nederland, Østerrike, Sverige, Norge, Frankrike, Belgia, Polen, Ungarn, Slovakia og Den tsjekkiske republikk. chellos Internett-tjenester tilbyr fast bredbåndstilkobling til Internett til fast pris, uten telefonkostnader, og gir rask og enkel tilgang til et rikt utvalg av underholdning og informasjon. I tillegg tilbyr de lokale chello-portalene egne utvalg av lokalt, nasjonalt og internasjonalt bredbåndsinnhold. chello broadband er et heleid datterselskap av UGC Europe, Inc. og er en del av selskapets chellomedia-divisjon. Besøk også: www.chello.no UPC Norge UPC Norge er et datterselskap av UGC Europe Inc., og er en del av deres UPC Broadband Division. UPC Norge har hovedkontor i Nydalen i Oslo, og lokalkontorer i Østfold, Buskerud, Kristiansand, Stavanger, Haugesund og Bergen. Pr. 30. juni 2004 dekket UPC Norges nettverk totalt 484.900 husstander i store deler av Sør-Norge. Av dette var 339.500 kabel-TV abonnenter, hvorav ca. 35.300 var Digital-TV abonnenter. I tillegg hadde UPC Norge ca. 23.200 telefoni- og ca. 42.300 Internett-abonnent. UGC UGC Europe, Inc er gjennom sitt datterselskap United Pan-Europe Communications N.V. ("UPC") et av de ledende selskapene i Europe innen bredbåndskommunikasjon og underholdning. UPC tilbyr telefoni, Internett tilgang og TV-tjenester gjennom sitt bredbåndsnettverk. Selskapet er majoritetseid av UnitedGlobalCom,Inc. For ytterligere information Øyvind Husby Direktør for strategi og samfunnskontakt, UPC Norge Tel: +47 21 90 00 00 Mobil: + 46 93 44 41 40 e-post: oyvind.husby@upc.no ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no