UPC produkter i hyllene til Elkjøp

UPC produkter i hyllene til Elkjøp Oslo, 25. oktober 2004: UPC har inngått en omfattende samarbeidsavtale med Elkjøp. Kunder vil nå kunne kjøpe digital-TV, Internett, og telefoni produkter fra bredbånds- og kabel-TV selskapet - i et utvalg av Elkjøp sine butikker. - Å gjøre produktene våre lett tilgjengelig for kundene våre, er høyt prioritert hos UPC. Vi er derfor svært glad for å inngå denne samarbeidsavtalen med landets største forhandler av forbrukerelektronikk, sier Jan Kristensen, Salgs- og markedsdirektør i UPC Norge. - UPC har spennende, konkurransedyktige og fremtidsrettede produkter. UPC er for eksempel de eneste som kan levere bredbåndsinternett og digital-TV (og telefoni under visse forutsetninger) på dagen, ved hjelp av brukervennlige installasjonspakker. Dette er noe vi ser frem til å kunne tilby kundene våre, sier Atle Lillehagen, Salgs direktør for data i Elkjøp Norden. Elkjøp's stormarkeder på Skøyen, Storo og Carl Berner er noen av butikkene hvor en nå kan finne UPCs produkter i hyllene. - Vi har strenge krav til hvordan produktene våre blir presentert, og Elkjøp har samme holdning. Vi ser frem til et tett samarbeid med Elkjøp i tiden som kommer, rundt salg og markedsføring av UPC sine bredbåndsprodukter, tilfører Jan Kristensen. UPC Norge UPC Norge er en del av et av Europas mest moderne og fremtidsrettede selskaper innen bredbånds-kommunikasjon, UGC Europe. UPC Norge har hovedkontor i Nydalen i Oslo, og lokalkontorer i Østfold, Romerrike, Buskerud, Kristiansand, Stavanger, Haugesund og Bergen. Pr. 30. juni 2003 dekket UPC Norges nettverk totalt 483.800 husstander i store deler av Sør-Norge. Av dette var ca. 338.500 kabel-TV abonnenter, hvorav ca. 32.500 var Digital-TV abonnenter. I tillegg hadde UPC Norge ca. 23.400 telefoni- og ca. 33.400 Internett-abonnenter. UGC UGC Europe, Inc er gjennom sitt datterselskap United Pan-Europe Communications N.V. ("UPC") et av de ledende selskapene i Europe innen bredbåndskommunikasjon og underholdning. UPC tilbyr telefoni, Internett tilgang og TV-tjenester gjennom sitt bredbåndsnettverk. UGC Europe, Inc's aksjer er notert på NASDAQ børsen (ticker:UGCE). Selskapet er majoritetseid av UnitedGlobalCom,Inc. (NASDAQ: UCOMA). Elkjøp Elkjøp er Nordens største handelsforetak innen forbrukerelektronikk og elektriske husholdningsapparater, og omsatte for NOK 8,63 mrd i regnskapsåret 2002/03. Konsernet har etablert detaljistvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, Ungarn og Tsjekkia med hovedforankring rundt stormarkeds-konseptet. For mer informasjon, kontakt: Øyvind Husby Direktør for Strategi og samfunnskontakt Telefon: 21 90 00 00 Mobil: 93 44 41 40 E-mail: oyvind.husby@upc.no eller Scott Engebrigtsen Informasjonssjef, Elkjøp Norge Telefon: 67 92 65 00 Mobil: 90 04 34 84 E-mail: scott.engebrigtsen@elkjop.no ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no