• Get/

UPC tilbyr chello-kunder gratis spam- og virus beskyttelse for e-post

Oslo, 1. desember 2004: UPC tilbyr nå sine chello-kunder en gratis spamfilter og anti-virus tjeneste - uten at kundene trenger å gjøre noe for å installere den. Tjenesten, McAfee virusskanner, kommer i tillegg til Norman Virus Control og Norman Personal Firewall, som UPC gav alle sine kunder gratis tilgang til for få måneder siden.

McAfee blir installert på sentrale servere, og sørger på den måten for å begrense at spam og virus blir spredd rundt i systemet. McAfee aktiveres på mailboksene til alle chello-bredbåndskunder over hele Europa. I tillegg til installasjonen av McAfee virusskanner, blir det gjort ytterligere to tiltak for å sikre kunder mot spam gjennom det anerkjente spamfiltreringssystemet BrightMail og spesialprogramvaren EdgeGX. EdgeGX blir aktivert på separate servere for å spore opprinnelsen til utgående spam raskest mulig, mens BrightMail filtrerer alle innad- og utadgående mail. Som med virusskanneren, får kunder automatisk tilgang til anti-spam funksjonen uten å installere noe software. Kundene kan også enkelt slå av både virus og spam funksjonen om det skulle være ønskelig. Målbevisst satsing -Vi er opptatt av å tilby sikker surfing for alle brukere, uavhengig av alder og Internett erfaring. Derfor leveres alle internettproduktene med sikkerhetsløsninger, sier Ingvild Huseby, direktør for kunderelasjoner og service i UPC Norge. Over hele verden melder leverandører av Internett-tjenester om en kraftig økning i mengden av spam som blir sendt til kundene deres. UPC fortsetter derfor å oppgradere sine tekniske løsninger for spam- og virusbeskyttelse. -Vi ønsker at våre kunder skal slippe å få spam-mail og virus i sin e-post. Det er en tøff kamp, men vi vet dette betyr mye for kundene våre. Vi er derfor fast bestemt på å bekjempe dette, sier Sudhir Ispahani, teknisk leder i UPCs morsselskap, UGC Europe. chello-kundene lærer om sikrere Internett bruk chello-kundene har fått informasjon om de nye tiltakene per e-post. Foruten de konkrete tiltakene som er nevnt, vil chello ytterligere intensivere arbeidet med å informere kundene om sikker Internett tilgang. Dette skjer bla. gjennom chello-portalen, som regelmessig blir oppdatert med informasjon om hvordan man kan identifisere og kontrollere virus- og spam-post. Tiltakene føyer seg inn i en rekke tiltak som skal sikre kundene en problemfri bredbåndsopplevelse. Blant annet ble selvhjelps verktøyet quickfix 2.0. introdusert i forrige måned og har allerede demonstrert stor nytteverdi for kundene som har benyttet programmet.