Getinge øker tilstedeværelsen på det norske markedet

Getinge intensiverer nå sine satsninger på det norske markedet for å ytterligere styrke samarbeidet innen helsesektoren i Norge. Satsningen er basert på medtech-selskapets mål: å gjøre livreddende teknologi tilgjengelig for flere mennesker.

Getinge ser stort potensial i det norske markedet og øker nå innsatsen på tettere samarbeid med kunder innen helsesektoren. Inntil nylig har store deler av produktporteføljen innen anestesi, ventilasjon, operasjonsbord, operasjonslamper og pendler blitt solgt via en distributør.

"Det har vært et meget godt samarbeid, men nå ønsker vi å få en mer direkte tilstedeværelse for å bedre forstå og møte de spesifikke behovene hos våre norske kunder. Det er et meget interessant marked hvor vi ser potensial til å kunne gjøre enda mer nytte med våre løsninger," sier Magnus Back, administrerende direktør for Getinge Nordics.

Trendene man ser er de samme som på mange andre markeder; det handler blant annet om å kunne tilby mer kostnadseffektiv omsorg, å tiltrekke seg medarbeidere innen helsevesenet og øke deres tilfredshet og velvære, samtidig som løsningene blir mer digitale og ressurseffektive.

"Vi ser tydelig hvordan helsevesenet blir mer og mer digitalisert, hvor nye muligheter med hensyn til både pasientflyteffektivitet og økning i produksjonskvalitet åpner seg. Dette blir særlig viktig når vi ser at arbeidsbyrden øker i helsevesenet, samtidig som arbeidskraften ikke øker i samme takt. Digitale løsninger kan støtte medarbeiderne i å få en bedre arbeidsdag, med mulighet til å bruke mer tid på pasientene i stedet for på administrasjon," sier Magnus Back.

Med satsingen håper Getinge å styrke sitt varemerke på det norske markedet og skape flere samarbeid i streben etter å gjøre livreddende teknologi tilgjengelig for flere mennesker.

Investor Relations:

Lars Mattson, Head of Investor Relations
Telefon: +46 (0)10 335 0043
E-post:
 lars.mattsson@getinge.com

Caroline Örmgård, Head of Public & Media Relations
E-post:
caroline.ormgard@getinge.com

Med en fast övertygelse om att alla människor och samhällen ska ha tillgång till bästa möjliga vård förser Getinge sjukhus och Life Science-institutioner med produkter och lösningar som har utvecklats för att förbättra kliniska resultat och optimera arbetsflöden. Erbjudandet omfattar produkter och lösningar för intensivvård, kardiovaskulära procedurer, operationssalar, sterilgodshantering samt Life Science-sektorn. Getinge har cirka 12 000 medarbetare världen över och produkterna säljs i mer än 135 länder.