• GETTY IMAGES/

Getty Images representerer Image Bank i Norge Ledende samling med stillbilder og filmklipp tilbys nå eksklusivt av Getty Images London, 1. november, 2004. - Getty Images kunngjorde i dag at selskapet har fått eneretten til å formidle alt materiell fra Image Bank i Norge. Det betyr at norske kunder nå kan søke blant og bestille 115 000 nye stillbilder og 80 000 nye filmklipp online, med både Image Bank-film og arkivfilm, på nettstedet til Getty Images. Den mangfoldige samlingen inneholder 1900-tallets mest ikoniske og sjeldne bildemateriell. Image Bank er en ledende kilde til rettighetsstyrt, objektorientert samtidsfoto og stillbilder og dekker seks kategorier - generelt, sport, natur, reise, arbeid og ideer. Image Bank-film tilbyr rettighetsstyrt filmkunst som dekker en rekke ulike emner, og med kunder som reklamebyråer, produksjonsselskaper og TV-stasjoner. Film fra Image Bank har vært benyttet i store Hollywood-filmer, prisbelønt TV-reklame, musikkvideoer, TV-programmer som er sendt i flere land, og bedriftspresentasjoner. Både stillbilder og film tilbys nå kunder i Norge via Getty Images' nettsider på www.gettyimages.com sammen med andre anerkjente kolleksjoner fra Getty Images, for eksempel Stone, Photodisc og Hulton Archive. Marco Oonk, salgsdirektør for Nord- og Sentral-Europa, sier: «Image Bank er et flott tilskudd til vår voksende portefølje med kolleksjoner som er tilgjengelige for kunder i Norge. Mengden med kreativt bildemateriell som tilbys våre norske kunder, har i dag økt med 20 prosent. De 115 000 nye bildene betyr at vi nå kan levere et mye bredere utvalg av samtidsbilder i Norge som et komplement til eksisterende kolleksjoner som Stone og Taxi. Våre norske kunder kan nå benytte mer enn 80 000 filmklipp online. Investeringen vi gjør i Norge, gir kundene tilgang til førsteklasses film og stillbilder.» Hvis du ønsker mer informasjon, kan du ta kontakt med: Alison Crombie, Director, Public Relations, Getty Images, +44 20 7554 2629, alison.crombie@getty-images.com Elisabeth Nyström, praktiske spørsmål og bilder, Münz Ålenius PR, +46 8 562 280 04, +46 705 50 47 90, elisabeth.nystrom@munzalenius.se Getty Images er verdens ledende bilde- og filmbyrå, som skaper og formidler den største og mest aktuelle samlingen av stillbilder for alle som arbeider profesjonelt med kommunikasjon rundt omkring i verden. Produktene fra Getty Images strekker seg fra sport og nyhetsfoto til arkivbilder og samtidsmateriell, og benyttes daglig i aviser, ukeblader, reklamemateriell og bøker, og på film, TV og Internett. Nettstedet til Getty Images, www.gettyimages.com, er det første stedet kundene går til for å søke etter, kjøpe og laste ned slagkraftig bildemateriell. Seattle-baserte Getty Images er et globalt selskap med kunder i mer enn 50 land. ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/01/20041101BIT20530/wkr0010.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/01/20041101BIT20530/bild.html Bilde