Gigaset lanserer gadget-finneren, G-tag

Gigaset lanserer G-tag, et produkt som via Bluetooth hjelper deg med å søke etter, holde orden på og finne dine enheter og gjenstander. Alt du ikke vil skal forsvinne, slik som nøkler, lommebøker og laptop-er, kan merkes med en G-tag.

Skapt for å finne dine forlagte gjenstander

I tillegg til kjernefunksjonen å søke etter og finne forlagte gjenstander, har denne nyskapningen flere nyttige funksjoner for hverdagsbruk.  For eksempel har den en posisjonsfunksjon som gjør at brukere raskt og enkelt kan finne ut hvor bilen står parkert i en ukjent by og en listefunksjon som minner om alt en må huske når en reiser fra ett sted til et annet. G-tag er også utstyrt med en alarm som går av så snart et merket objekt forlater telefonens Bluetooth-rekkevidde.

Teknologi i takt med tiden
Alle G-tag-funksjonene aktiveres med en gratis og lett forståelig G-tag-app, kompatibel med alle mobilenheter med Android 4.2.2., IOS 7 eller senere. Systemet baseres på Bluetooth 4.0, som opprettholder en permanent tilkobling til et ubegrenset antall G-tagger. Takket være det lave strømforbruket i denne Bluetooth-generasjonen, har det innebygde batteriet en levetid på opptil 1 år.  Og til forskjell fra mange konkurrerende produkter, er batteriet på G-tag enkelt å skifte ut.

"Det er fort gjort å rote bort både nøkler og lommebok. Med G-tag kan våre kunder enkelt spore opp sine eiendeler og holde styr på dem ved hjelp av appen” sier Titti Hagenfeldt, Marketing Manager Nordics.

Brukervennlig og smart
Gigaset G-tag er kompatibel med* Android-smarttelefoner med versjon 4.2.2. eller senere med Bluetooth 4.0. og med Apple iPhone 4s, iPad 3, iPad mini eller iPod touch 5 med iOS 7 eller senere. Gigaset G-tag-appen kan lastes ned gratis fra Google Play eller iTunes Store og takket være Bluetooth 4.0-teknologien, har G-tag en rekkevidde på opptil 30 meter.

*Full funksjonalitet garantert for Samsung Galaxy (S4 & S5) og HTC One (M7 & M8)

Pris og tilgjengelighet
For at G-tag skal passe inn over alt, kommer den i fargene svart, hvit, rød, grønn og oransje, og i flere forskjellige pakkestørrelser. Gigaset G-tag vil være tilgjengelig hos forhandlere fra februar 2015, prissatt til NOK 179 (pakke med 1), NOK 449 (pakke med 3) og NOK 699 (pakke med 5).

For mer informasjon, bilder og testprodukter, vennligst kontakt:
Gigaset communications Sweden AB
Tel: 08 122 021 04
Mobil: 0739-829534
E-post: titti.hagenfeldt@gigaset.com

Gigaset AG, Munchen, er et selskap som jobber internasjonalt med kommunikasjonsteknologi.  Selskapet er markedsledende i Europa innen DECT-telefoner.  Denne store leverandøren er også ledende på verdensmarkedet med omtrent 1400 ansatte og salgsaktiviteter i ca. 70 land.  Under navnet Gigaset pro fortsetter selskapet å utvikle og markedsføre nyskapende løsninger innen firmatelefoner for små og mellomstore virksomheter.  Selskapet opererer også på arenaen for smarte hus.  Banebrytende, skybaserte produkter og løsninger for smarte hus er utviklet og markedsført under navnet Gigaset elements.

Gigaset AG er listet på Deutsche Börses Prime Standard, og er derfor underlagt svært strenge krav til transparens.  Aksjene handles på aksjebørsen i Frankfurt under symbolet "GGS" (ISIN:  DE0005156004).

Gigasets hjemmeside:  http://www.gigaset.com/no