EDC og Gjensidige samarbeider

Danmarks største eiendomsmeglerkjede, EDC har inngått avtale om formidling av forsikringer med Gjensidige Forsikring BA.

Se pressemeldingen i vedlegget

Informasjonsdirektør Øystein Thoresen. Tlf: 95233382

Gjensidige Forsikring ASA er Norges største skadeforsikringsselskap med en markedsandel i 2009 på 28,4 prosent. Konsernet tilbyr også bank, pensjon og helsetjenester i Norge, og skadeforsikring i Danmark, Sverige og Baltikum. Det er cirka 3800 ansatte i selskapet, hvorav 2900 i Norge. Sum driftsinntekter var 16,7 milliarder kroner i 2009, mens forvaltningskapitalen utgjorde 75 milliarder.

Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskap som er bygget av kunder, for kunder. Konsernet er notert ved Oslo Børs. I mer enn 200 år har vi ansatt ildsjeler som arbeider for å sikre kunders liv, helse og verdier. Vi har om lag 3.900 medarbeidere og tilbyr skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum.I Norge tilbys også bank, pensjon og sparing. Driftsinntektene var 26 milliarder kroner i 2018, mens forvaltningskapitalen utgjorde 157 milliarder kroner