Styrker satsingen i Baltikum

Gjensidige har inngått en intensjonsavtale om å overta Länsförsäkringars virksomhet i Latvia og Litauen.

- Gjensidige er allerede godt etablert i Baltikum, med en solid og lønnsom virksomhet, og har en ambisjon om å vokse ytterligere i dette markedet. Länsförsäkringars virksomhet passer godt inn i vår baltiske strategi, sier Dace Brumziede som leder Gjensidige Baltic.

Gjensidiges hensikt er å utvikle virksomheten videre under varemerket Gjensidige. Länsförsäkringar etablererte seg i de to landene gjennom 2007, og oppnådde en premieinntekt på 50 millioner SEK i 2008.

Kontakt:
Informasjonsdirektør Øystein Thoresen. Tlf: 95233382

Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskap som er bygget av kunder, for kunder. Konsernet er notert ved Oslo Børs. I mer enn 200 år har vi ansatt ildsjeler som arbeider for å sikre kunders liv, helse og verdier. Vi har om lag 3.900 medarbeidere og tilbyr skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum.I Norge tilbys også bank, pensjon og sparing. Driftsinntektene var 26 milliarder kroner i 2018, mens forvaltningskapitalen utgjorde 157 milliarder kroner