Cheffelo inngår en utvidet samarbeidsavtale med Gordon i Sverige og Norge for plattformløsninger og distribusjon av matkasser

Cheffelo (tidligere LMK Group) har gjennomført en omfattende anskaffelsesprosess for last mile-distribusjon og plattformløsninger i Sverige og Norge. Selskapet inngår avtaler med Gordon for et utvidet samarbeid i Sverige for Linas Matkasse, et nytt partnerskap i Norge for Godtlevert og Adams Matkasse, og avtaler for Gordons plattformløsning i begge markedene. Gjennom dette samarbeidet kan Cheffelo nå ut til flere kunder, tilby et bredere utvalg leveringsalternativer og redusere sitt miljøavtrykk gjennom Gordons koordinerte nettverk av kjøletransport.

«Vårt fokus er å skape fantastiske kundeopplevelser. Takket være Gordons rekkevidde og koordinerte flyt kan vi utvide vår allerede omfattende geografiske dekning og optimalisere kapasiteten, og dermed nå flere kunder», sier Gabriel Sjöholm, Nordisk Logistikksjef for Cheffelo. Kjøletransport med mindre behov for isposer i eskene representerer en miljøgevinst - en annen viktig fordel, sier Gabriel.

For å ytterligere forbedre ruteoptimering, effektivitet, miljøfordeler og, viktigst av alt, kundeopplevelsen, har Cheffelo også inngått en avtale med Gordon Services for deres last mile-plattformløsning. Dette vil gi en mer intuitiv kundeopplevelse. Kundene har også muligheten til å spore leveransen i sanntid.

«Vi er veldig glade for tilliten og ser frem til å utvide samarbeidet. Vår plattformløsning er designet for å øke kapasiteten og lønnsomheten for Cheffelo, og gi deres kunder en skreddersydd, tjeneste», sier Ali Ghoce, administrerende direktør for Gordon.

Cheffelo samarbeider med forskjellige last mile-selskaper i Sverige, Norge og Danmark. Resultatet av anskaffelsesprosessen betyr at Gordon får utvidet tillit i Sverige for omtrent to tredjedeler av leveransene. Samarbeidet utvides også til Norge, der Gordon vil håndtere distribusjonen i viktige regioner som Bergen, Trondheim og deler av Oslo. Det utvidede samarbeidet gjør også at Cheffelo kan tilby sine kunder flere leveringsdager og ekstra leveringstidspunkter på noen av dagene.

Om Gordon
Gordon er et last mile-selskap som spesialiserer seg på koordinerte strømmer av temperaturkontrollerte leveranser. Selskapet har to forretningsområder: En komplett løsning for kjølte last mile-leveranser og en SaaS-plattform. Gordon ble grunnlagt i 2015 i Stockholm og har i dag virksomhet i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Blant kundene er dagligvarekjeder, måltidskasseselskaper, matprodusenter og apotek.

press@gordondelivery.com

Cheffelo (tidigare LMK Group) ble grunnlagt i 2008 med visjonen om å forenkle hverdagen ved å tilby et stort utvalg av inspirerende måltider levert direkte til kundens inngangsdør. I dag er konsernet en leder innen matkasser i Norden og innen skandinavisk matteknologi. Konsernet har virksomhet i Sverige, Norge og Danmark og opererer under merkene Linas Matkasse, Godtlevert, Adams Matkasse og RetNemt. I 2022 omsatte konsernet for 1,1 milliarder SEK og leverte omtrent 17 millioner måltider til husholdninger i markedene der konsernet opererer. Cheffelo er notert på Nasdaq First North Premier Growth Market (ticker: CHEF).