Cheffelos kapitalmarkedsdag 2023: Leverer på strategiske prioriteringer og har skapt lønnsom vekst

I dag avholdt Cheffelo (tidligere LMK Group), en lønnsom ledende tilbyder av matkasser i Norden, sin første kapitalmarkedsdag. CEO Walker Kinman, sammen med flere fra ledergruppen i selskapet, oppdaterte investorer og analytikere på selskapets fremgang på de viktigste strategiske satsingene, ga innsikt i dynamikkene i de nordiske matkassemarkedene, og forklarte hvordan ulike deler av Cheffelos forretningsmodell bidrar til økt effektivitet og lønnsom vekst.

Under arrangementet gjentok Walker Kinman Cheffelos finansielle mål og kortsiktige prioriteringer som ble uttalt tidlig i 2023.

– Vi har vært klare på at vårt viktigste kortsiktige mål var å bli lønnsomme og selvfinansierende, ettersom kapital har vært dyrt, inflasjonen høy, og forbrukersentimentet lavt. I tillegg, for å kunne snakke om fremtidig vekst i selskapet med troverdighet har det vært nødvendig å stabilisere topplinjen og bevise vår evne til å øke leveransevolumene lønnsomt. Begge deler har vi klart å få til, sa Kinman.

Chefellos mål for langsiktig lønnsom vekst:

• Gjennomsnittlig årlig tilvekst i nettoomsetning på ca. 6-8 %
  • Langsiktig EBIT-margin på ca. 4-6 %

I 2026 sikter selskapet mot en netto salgsvekst på ca. 20 % (tilsvarende en omsetning på SEK 1,2 milliarder), som tilsvarer et omsetningsnivå med EBIT-marginer på ca MSEK 50-70.

Det følgende ble presentert under Cheffelos kapitalmarkedsdag:

• Walker Kinman, CEO, presenterte dynamikker i matkassemarkedet, forretningsmodell og strategier, kundeatferd og Cheffelos planer for lønnsom vekst.
  • Erik Bergman, CFO, ga en finansiell oppdatering, forklarte sesongvariasjoner i matkassemarkedet, og tok for seg finansielle utsikter.
  • Klaus Toft Nørgaard, CCO, og Jeanette Agertoft, Nordic Marketing Manager, presenterte Cheffelos merkevare og markedsstrategi, hvordan selskapet jobber med nordisk effektivitet, samt effektiv kundetilvekst og lojalitet.
  • Claes Steinfeldt, CSCMO, ga sin innsikt på hvordan mat og oppskriftsutvikling bidrar til den gode kundeopplevelsen og kundelojalitet.
  • Vibeke Amundsen, COO, forklarte hvordan matkasser produseres og hvordan effektiv fleksibel produksjon, og et bredt nordisk distribusjonsnettverk, støttes av solid operativ drift.
  • Anton Nytorp, CTO, snakket om hvordan selskapets formålsbygde plattform muliggjør personaliserte matkasser i stor skala og hvordan lønnsom vekst understøttes av data og analyse.

Innspillingen av arrangementet og tilhørende presentasjonsmateriell finnes tilgjengelig her:

Cheffelo ble grunnlagt i 2008 med visjonen om å forenkle hverdagen ved å tilby et stort utvalg av inspirerende måltider levert direkte til kundens inngangsdør. I dag er konsernet en leder innen matkasser i Norden og innen skandinavisk matteknologi. Konsernet har virksomhet i Sverige, Norge og Danmark og opererer under merkene Linas Matkasse, Godtlevert, Adams Matkasse og RetNemt. I 2022 omsatte Cheffelo for 1,1 milliarder SEK og leverte omtrent 17 millioner måltider til husholdninger i markedene der konsernet opererer. Cheffelo er notert på Nasdaq First North Premier Growth Market, ticker: CHEF.

Tags: