LMK Group, eier av Godtlevert og Adams Matkasse, endrer navn til Cheffelo

Navneendringen, som ble foreslått i vår, ble vedtatt på en ekstraordinær generalforsamling tidligere i september. Det nye navnet skal støtte opp om den kulturelle utviklingen selskapet har hatt og være mer gjenkjennelig for selskapets virksomhet. Fra i dag handles aksjen på Stockholmsbørsen under navnet Cheffelo (CHEF).

Walker Kinman, CEO i Cheffelo, forsikrer om at navneendringen ikke får konsekvenser for konsernets lokale matkassekonsepter. Cheffelo er til stede i hele Skandinavia med Linas Matkasse i Sverige, Godtlevert og Adams Matkasse i Norge, og RetNemt i Danmark. Disse konseptene vil bestå under Cheffelo-paraplyen og fortsette å tilby forbrukerne en tidsbesparende tjeneste som forenkler tilberedningen av gode, hjemmelagde middager – samtidig som matsvinnet minimeres.

Head of Corporate Communications, Cheffelo

Cheffelo ble grunnlagt i 2008 med visjonen om å forenkle hverdagen ved å tilby et stort utvalg av inspirerende måltider levert direkte til kundens inngangsdør. I dag er konsernet den største leverandøren av matkasser i Norden og en leder innen skandinavisk matteknologi. Konsernet har virksomhet i Sverige, Norge og Danmark og opererer under merkene Linas Matkasse, Godtlevert, Adams Matkasse og RetNemt. I 2022 omsatte Cheffelo for 1,1 milliarder SEK og leverte omtrent 17 millioner måltider til husholdninger i markedene der konsernet opererer. Cheffelo er notert på Nasdaq First North Premier Growth Market.