LMK GROUP PUBLISERER ÅRSRAPPORT FOR 2022 OG BÆREKRAFTSRAPPORT

LMK Group, en ledende leverandør av matkasser i Norden og ledende innen skandinavisk matteknologi, publiserte i dag sin årsrapport og bærekraftsrapport for året 2022. I tillegg til å trekke frem de viktigste hendelsene og finansielle nøkkeltallene i 2022, fremhever rapporten også konsernets kortsiktige strategiske prioriteringer og langsiktige ambisjoner. Bærekraftsrapportering er integrert i årsrapporten og gir innsikt i selskapets arbeid på dette området. Rapporten publiseres på svensk og engelsk og er tilgjengelig på selskapets hjemmeside www.lmkgroup.se

Gjennom merkevarene Linas Matkasse i Sverige, Godtlevert og Adams Matkasse i Norge og RetNemt i Danmark, leverte konsernet nesten 17 millioner måltider til sine kunder i løpet av året. Nettoomsetningen utgjorde 1.081,4 MSEK med en EBITDA eksklusive nedskrivning av goodwill 20,5 MSEK.

Jeg er veldig stolt over mine kollegers innsats gjennom året som har gått. Vi har navigert i et krevende marked for netthandel, men fortsatt å utvikle produktene, tjenestene og bærekraftsvisjonen vår, der kundeopplevelsen har stått i fokus samtidig som vi har opprettholdt en høy operasjonell standard, sier Walker Kinman, administrerende direktør i LMK Group.