LMK Group rapporterer resultater for første kvartal i et redusert netthandelsklima

LMK Group, den største leverandøren av matkasser i det skandinaviske markedet og ledende innen skandinavisk foodtech, offentliggjorde i dag sine økonomiske resultater for første kvartal 2022. Omsetningen faller i alle markeder, men desidert minst i det norske.

– Pandemiens tilbakegang, et oppdemmet ønske om å reise og besøke restauranter og husholdningsutgifter påvirket av skyhøy inflasjon har påvirket netthandelen generelt, og handel av dagligvarer på nett spesielt, i løpet av kvartalet. Denne utviklingen har ført til en nedgang i nettoomsetning og lavere antall nye kunder for LMK Group. Vi har imidlertid også registrert en økt ordrefrekvens og gjennomsnittlig ordreverdi, noe som beviser en forbedring i kundekohortkvalitet. Vi har fortsatt å utvikle organisasjonen vår, investere i teknologi og drive produktinnovasjonen vår i løpet av kvartalet, og fokuserer nå på å etablere komplementære vekstmuligheter samtidig som vi justerer kostnadsstrukturen vår for å matche markedsrealitetene, uttaler administrerende direktør Walker Kinman.

Konsernet opererer i Norge, Sverige og Danmark under merkevarene Godtlevert, Adams Matkasse, Linas Matkasse og RetNemt. Det er i det norske markedet at konsernet har mer enn halvparten av omsetningen sin. Av resultatrapporten går det frem at omsetningen i årets første kvartal er redusert med 5,2 prosent i Norge sammenlignet med første kvartal i 2021, mot henholdsvis 25,0 og 29,7 prosent i Sverige og Danmark.

For mer informasjon:

Head of Corporate Communications, LMK Group

LMK Group ble grunnlagt i 2008 med visjonen om å forenkle hverdagen ved å tilby et stort utvalg av inspirerende måltider levert direkte til kundens inngangsdør. I dag er konsernet den største leverandøren av matkasser i Norden og en leder innen skandinavisk matteknologi. Konsernet har virksomhet i Sverige, Norge og Danmark og opererer under merkene Linas Matkasse, Godtlevert, Adams Matkasse og RetNemt. I 2022 omsatte LMK Group for 1,1 milliarder SEK og leverte omtrent 17 millioner måltider til husholdninger i markedene der konsernet opererer. LMK Group er notert på Nasdaq First North Premier Growth Market.

Tags: