Årets aksjespareprogram er gjennomført

Goodtech har gjennomført årets aksjespareprogram for ansatte i konsernet.  Gjennom aksjespareprogrammet gis konsernets ansatte mulighet til investering i selskapets aksjer, hvor ansatte tilbys å kjøpe aksjer i selskapet til en rabattert pris i forhold til markedspris.

Totalt har 196 av konsernets ansatte tegnet seg i aksjespareprogrammet, og Goodtech ASA har i dag solgt 88.984 aksjer til ansatte som deltar i programmet. Tildelingskursen er fastsatt basert på en gjennomsnittlig markedskurs siste 5 børsdager før tildelingsdato på kr 16,504 per aksje og en rabatt på 20%.

Goodtechs beholdning av egne aksjer etter denne transaksjonen er 26.160 (0,08%).

Følgende primærinnsidere har i dag kjøpt 454 aksjer hver i Goodtech ASA:

Robert Bylin, Konserndirektør MQSP. Ny beholdning: 1.570 aksjer
Rune Hoseth, Konserndirektør Environment. Ny beholdning: 2.988 aksjer
Magne Reierson, Konserndirektør Projects & Services Norge. Ny beholdning: 10.454 aksjer
Arve Teie, Konserndirektør Strategic Marketing. Ny beholdning: 56.986 aksjer
Hans R. Vedde, Konserndirektør Solutions. Ny beholdning: 35.246 aksjer
Sedlak Holdning AS (Veroslav Sedlak, Konserndirektør Forretningsutvikling). Ny beholdning: 1.547.725 aksjer

Vidar Låte, Konsernsjef Goodtech, tlf +47 90139388, E-post: vidar.laate@goodtech.no

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca. NOK 2,2 milliarder og har ca. 1500 medarbeidere på et 40-talls steder i Norge, Sverige og Finland. Selskapet leverer prosjekter, tjenester og produkter innen elektro- og prosessteknikk, miljøteknikk og industriteknikk til energi, industri, infrastruktur, bygg og offentlig sektor i Norden.