Goodtech bygger om 400 kV stamnettstasjon i Uppsala

Svenska Kraftnät har besluttet å modernisere stamnettsstasjonen CT63 Tuna som ligger i Uppland, cirka 2 mil nordøst for Uppsala. Goodtech har vunnet oppdraget og fått ansvaret for den omfattende ombyggingen i en totalentreprise. Orderverdien er cirka SEK 70 millioner.

-  Ombyggingen er en del av Svenska Kraftnäts moderniseringsprogram for det svenske stamnettet. Ombyggingen skal blant annet bidra til lavere vedlikeholdskostnader og redusert miljøpåvirkning knyttet til det eksisterende GIS-fordelingsanlegget, sier Magnus Kristiansson, kraftsjef ved Goodtech, divisjon Sverige Nord.

Goodtechs totalentreprise omfatter ansvar for konstruksjon, leveranse og montasje av en moderne 400 kV luftisolert fordelingstavle i tobryterutførelse, to 400 kV ledningsskap, et 400 kV transformatorskap og kontrollanlegg samt komplettering av lokal- og hjelpekraftsystem.

-  At våre kunder gir oss fornyet tillit i nye prosjekter anser vi som et godt bevis på at vi er gode på det vi gjør. Vår ambisjon er å vokse innen kraftsegmentet og vi har nylig startet et kunde- og markedsprogram - ”Goodtech Power”. Dette skal sikre våre kunder at valget av Goodtech som leverandør er ensbetydende med å velge den beste i klassen, avslutter Kristiansson.

For ytterligere informasjon, kontakt:
Magnus Kristiansson, kraftansvarlig, Goodtech division Nord-Sverige, tlf: +46 70 376 57 53, e-post: magnus.kristiansson@goodtech.se

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca. NOK 2 milliarder og har ca. 1400 medarbeidere på et 40-talls steder i Norge, Sverige og Finland. Selskapet leverer prosjekter, tjenester og produkter innen elektro- og prosessteknikk, miljøteknikk og industriteknikk til energi, industri, infrastruktur, bygg og offentlig sektor i Norden.