Goodtech installerer ny 400 kV transformator til Vattenfall

Goodtech Projects & Services AB har vunnet en kontrakt i forbindelse med at Vattenfall har besluttet å erstatte den eksisterende transformatoren i CT35 Hedenlunda med en ny transformator 400/130kV, 500MVA. Ordreverdien er cirka SEK 20 millioner.

Goodtechs totalentreprise omfatter blant annet konstruksjon, levering og montering av nytt transformatorfundament for 500MVA transformator, nye 400kV stolper og stativ for tilpasning av eksisterende fordelingstavle til den nye transformatoren, samt nytt kontrollutstyr inklusive lokal- og hjelpekraftsystem.

- Det er gledelig at Vattenfall gir oss fornyet tillit med å tildele oss et nytt, stort oppdrag. Dette ser vi som et bevis på at våre medarbeideres tekniske kompetanse og engasjement verdsettes høyt på markedet. Oppdraget er dessuten et godt tilskudd til vår ambisjon om å vokse kraftig innen kraftsegmentet, og passer godt inn i vårt kunde- og markredsprogram, ”Goodtech Power”, sier Magnus Falkman, Goodtechs divisionssjef i Sverige Syd.

Magnus Falkman, Divisionssjef Sverige Syd, Goodtech,tlf. +46 70 675 81 00, E-post: magnus.falkman@goodtech.se

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca. NOK 2,2 milliarder og har ca. 1500 medarbeidere på et 40-talls steder i Norge, Sverige og Finland. Selskapet leverer prosjekter, tjenester og produkter innen elektro- og prosessteknikk, miljøteknikk og industriteknikk til energi, industri, infrastruktur, bygg og offentlig sektor i Norden.