Goodtech kan BEST

Goodtech har vunnet nok en turn-key kontrakt med svenske Trafikverket for gjennomføring av et BEST-prosjekt i tilknytning til ombyggingen av Citybanan i Stockholm. Leveransen omfatter blant annet spor, signalanlegg, tele- og elektroarbeider for nærmere SEK 90 millioner.

Citybanan er en 6 km lang jernbanetunnel for pendeltogtrafikk. For å effektivt kunne styre pendeltogene fra hele den sørlige Stockholmsregionen kreves en omfattende ombygging av jernbanen mellom stasjonene Stockholms Södra og Älvsjö. I februar 2011 fikk Goodtech kontrakten for ombyggingen ved Stockholm Södra på Södermalm, og denne kompletteres nå med enda et nytt oppdrag.

-          For oss er Trafikverket en viktig kunde og det siste oppdraget får en viktig rolle i vår videre satsning i Stockholm innen infrastruktur og jernbane, sier Vidar Låte, konsernsjef i Goodtech.

Goodtechs oppdrag i korthet:

-          Ombygging samt nybygging av BEST-anlegg (bane, elektrifisering, signal & tele) med tilhørende arbeider nord for Älvsjö stasjon

-          Seks nye vekslere

-          En nettstasjon levert av bestilleren samt tre nye signalkiosker

-          Omfattende kabelarbeid

-          Tilpasning av signal- og sikkerhetsanlegg

-          Endring av kontaktledning

Gunnar Hammarström, Key Account Manager Railway, tlf +46 70 227 64 69, E-post: gunnar.hammarstrom@goodtech.se
Vidar Låte, Konsernsjef Goodtech, tlf +47 90139388, E-post: vidar.laate@goodtech.no

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca. NOK 2 milliarder og har over 1400 medarbeidere på et 40-talls steder i Norge, Sverige og Finland. Selskapet leverer prosjekter, tjenester og produkter innen elektro- og prosessteknikk, miljøteknikk og industriteknikk til energi, industri, infrastruktur, bygg og offentlig sektor i Norden.

Citybanan er en seks kilometer lang pendeltogtunnel mellom Tomteboda og Stockholms Södra med to nye stasjoner ved Odenplan og T-Centralen. Når Citybanan er klar i 2017 fordobles sporkapasiteten i Stockholm og alle togene kan gå tettere og punktligere. www.trafikverket.se/citybanan.