Goodtech vinner kontrakt for utvidelse av biogassanlegg

Nordvästra Skånes Renhållnings AB (NSR) har valgt Goodtech Environment Ab som leverandør til utvidelsen av sitt biogassanlegg. Kontraktens verdi er ca SEK 37 millioner og befester Goodtechs posisjon innenfor biogass i det nordiske markedet.

Eksisterende råtningsanlegg behandler ca 80.000 tonn/år og produserer ca 40 GWh biogass som oppgraderes til biogass for buss/bil. Med denne utbyggingen utvides kapasiteten til ca 160.000 tonn/år og en biogassproduksjon på ca 80 GWh.

Leveransen inkluderer prosessutstyr samt el-installasjon og styringssystem. Prosjekteringen starter omgående og anlegge skal være i drift i løpet av 2013.

Kontrakten er underlagt normal klagefrist i henhold til svensk lov om offentlige anskaffelser.

Vidar Låte, Konsernsjef Goodtech, tlf +47 90139388, E-post: vidar.laate@goodtech.no

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca. NOK 2 milliarder og har ca. 1400 medarbeidere på et 40-talls steder i Norge, Sverige og Finland. Selskapet leverer prosjekter, tjenester og produkter innen elektro- og prosessteknikk, miljøteknikk og industriteknikk til energi, industri, infrastruktur, bygg og offentlig sektor i Norden.