Goodtech vinner kontrakt med Hydal

Goodtech har signert en kontrakt med Hydal Aluminium Profiler for levering av en industriell IT-løsning til pressverket på Raufoss. Prosjektet skal gjennomføres frem til desember 2014.

Goodtech skal levere et Manufacturing Execution System (MES) til pressverket på Raufoss og skal ta hånd om overordnet styring av hele produksjonen av aluminiumprofiler. MES-løsningen støtter alle stadier - fra planlegging til håndtering av råvarer gjennom hele produksjonsprosessen og frem til ferdigvarene er levert.

MES-systemet er bindeleddet mellom produksjon og økonomi, og integreres direkte med Enterprise Resource Planning (ERP) og produksjonslinjene. Systemet vil blant annet benyttes til presentasjon av Key Performance Indicators (KPIer), planlegging, ordrehåndtering, sporing, resept- og parameterhåndtering, verktøyhåndtering og rapportering av historiske/analytiske data.

-  Vi er meget fornøyde og stolte av å ha fått denne tilliten hos Hydal. Ved å benytte kjent teknologi og åpne løsninger skal vi skape en fleksibel løsning for Hydal, sier Håkon Langdal, leder ved Goodtechs Oslo-kontor.

-  Vi har valgt Goodtech som leverandør av et forretningskritisk system i Hydal Aluminium Profiler, sier adm.direktør Per Arne Ringvold. Vi verdsetter den kompetanse og de løsninger Goodtech har tilbudt oss, og har store forventninger til gjennomføringen av prosjektet.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Håkon Langdal, Regionsjef, Goodtech Projects & Services AS, Oslo, tlf. +47 909 28 490, E-post: haakon.langdal@goodtech.no
Vidar Låte, Konsernsjef, Goodtech ASA, tlf. +47 815 68 600, E-post: vidar.laate@goodtech.no

Per Arne Ringvold, Hydal Aluminium Profiler AS, tlf +47 974 73 354, E-post: per.arne.ringvold@hydal.com

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca. NOK 2,4 milliarder og har ca. 1500 medarbeidere på et 40-talls steder i Norge, Sverige og Finland. Selskapet leverer prosjekter, tjenester og produkter innen elektro- og prosessteknikk, miljøteknikk og industriteknikk til energi, industri, infrastruktur, bygg og offentlig sektor i Norden.