IO-kort for ControlLogix med ekstrem ytelse

Rockwell Automation/Allen-Bradley lanserer nye IO kort for ControlLogix plattformen for bruk i spesielt krevende applikasjoner. Peer-to-peer IO er en helt ny funksjon som gjør at IO kortene i et kontrollsystem kan kommunisere direkte med hverandre.

Dette betyr at en utgang kan settes direkte basert på signal fra en annen inngang. Dette reduserer responstiden fra klemme til klemme dramatisk og bidrar til økt maskinhastighet og økt produksjon.

En slik ytelse er mulig fordi signalet ikke går inn til PLS’ens styreprogram for evaluering i logikken der. Signalet på inngang kommuniseres direkte til utgangskort. Enkel boolsk logikk kan dog implementeres direkte i IO kortene. Løsningen gir en responstid fra inn til utgang ned mot 50μS.

Om du skal telle produkter eller gjøre andre høyhastighets sekvensielle oppgaver så vil ControlLogix 5570 kontrollerne sammen med de nye IO kortene gi ekstrem ytelse. Løsningen er tilpasset en rekke typiske oppgaver innen produksjon og materiellhåndtering.

For mer informasjon kontakt:

Goodtech Products AS
Tlf: 22 79 05 20­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
e-post: salg@goodtechproducts.no

Goodtech Products AS er en ledende produktleverandør og representerer verdensledende produsenter innenfor fagområdene instrumentering, industriell kommunikasjon, automatisering og logistikk. I markedet er Goodtech Products blant annet kjent for varemerker som Rockwell Automation, ProSoft, eWon, Loop Telecom, Secu-Tech og MAFI. Goodtech Products er et heleid datterselskap av det børsnoterte teknologi-konsernet Goodtech ASA (OSE:GOD).