Ny CompactLogix 5370 serie fra Rockwell Automation.

Goodtech Products presenterer en ny serie Allen-Bradley CompacLogix PAC’er som består av L1, L2 og L3 familiene. Kontrollerne gir brukere mulighet til å benytte Logix plattformen og Integrert Arkitektur på små til mellomstore applikasjoner. Den nye 5370 serien er omtrent to ganger så rask som de tidligere kontrollerne. De har alle 2 Ethernet porter, USB 2.0 og leveres med et 1GB SD Flash kort som standard.

Kontrollerne kan ha Distribuert I/O og Servo over Ethernet. I tillegg til å ha Ethernet/IP kommunikasjon, er 5370 serien åpen for Socket Connections. Dette gir mange muligheter for kommunikasjon mot en mengde utstyr som for eksempel printere, roboter, andre PLS’er osv. Det er også laget en nedlastbar kode for kommunikasjon over Modbus TCP.

CompactLogix 5370, L1 Familien

Den minste PAC i 5370 serien er CompactLogix L1 med 16 DC innganger og 16 DC utganger innebygd i basen. L1-serien benytter en ny høy ytelses CPU, har en liten formfaktor og er den eneste Logix kontrolleren som bruker Rockwell’s POINT I/O som lokal IO. Toppmodellen i L1 familien støtter inntil to servo akser over Ethernet/IP i tillegg til distribuert I/O. CompactLogix L1 kontrollene støtter RIUP (Removal and Insertion Under Power) for lokale I/O.

CompactLogix 5370 L2 Familien

CompactLogix 5370 L2-modellene har alle 16 DC innganger og 16 DC utganger innebygd på basen. Den største kontrolleren har også 4 universelle analoge innganger, 2 universelle analoge utganger og 4 high-speed tellere. Kontrolleren har støtte for opp til 4 servo akser over Ethernet. CompactLogix 5730 L2-kontrollerne kan utvides med lokal I/O i form av inntil 4 stk 1769 I/O moduler.

CompactLogix 5370 L3 Controllers

CompactLogix 5370 L3 familien består av kontrollere med utvidet skalerbarhet. De har støtte for inntil 30 stk lokale 1769 I/O-moduler, inntil 16 servo akser over Ethernet, og kan kommunisere med inntil 48 Ethernet/IP noder samtidig.

For mer informasjon kontakt Goodtech Products AS

Alexander Krokvik Rostom­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­, Senior salgsingeniør, Automatisering, tlf. +47 98 28 15 38, e-post: alexander.krokvik.rostom@goodtech.no
Inger Holt Bergum, Markedskoordinator, tlf. +47 954 69 298, e-post: inger.holt.bergum@goodtech.no

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

Goodtech Products AS er en ledende produktleverandør og representerer verdensledende produsenter innenfor fagområdene instrumentering, industriell kommunikasjon, automatisering og logistikk. I markedet er Goodtech Products blant annet kjent for varemerker som Rockwell Automation, Kepware, Loop Telecom, Remote Control og MAFI. Goodtech Products er et heleid datterselskap av det børsnoterte teknologi-konsernet Goodtech ASA (OSE:GOD).