Nye strømforsyninger med ATEX Sone 2 sertifisering

Rockwell Automation/Allen-Bradley lanserer nye strømforsyninger i 1606-XLS serien med ATEX Sone 2 sertifisering. Strømforsyningene har en spesiell kretskortlakk som egner seg også til andre applikasjoner hvor det forekommer fuktighet, støv eller aggressiv atmosfære.

En meget høy virkningsgrad kjennetegner 1606-XLS serien, noe som fører til liten varmeavgang til omgivelsene og lang levetid. MTBF verdiene ligger mellom 469000 timer og 831000 timer. Modellene er 5A,10A og 20A hvor største utgave kun har 82mm byggebredde.

Redundantmoduler med ATEX Sone 2 finnes også i 40A(2x20A) og 80A(2x40A) hvor det brukes MOSFET transistorer i stedet for dioder. Dette fører til liten varmavgivelse og mindre spenningsfall som igjen gir ekstremt kompakte enheter. Innenfor Ex området er det vanlig med redundante systemer og med 2 strømforsyninger sammen med en redundantmodul sikrer man PLS’er fra å miste sin strømforsyning. Redundantmodulen sørger for sikker omkobling slik at den aktive strømforsyningen ikke kortslutter grunnet feil på den andre enheten.

For mer informasjon kontakt:

Goodtech Products AS
Tlf: 22 79 05 20­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­, e-post: salg@goodtechproducts.no

Goodtech Products AS er en ledende produktleverandør og representerer verdensledende produsenter innenfor fagområdene instrumentering, industriell kommunikasjon, automatisering og logistikk. I markedet er Goodtech Products blant annet kjent for varemerker som Rockwell Automation, ProSoft, eWon, Loop Telecom, Secu-Tech og MAFI. Goodtech Products er et heleid datterselskap av det børsnoterte teknologi-konsernet Goodtech ASA (OSE:GOD).