Her er Gran Canarias hotellnyheter

Report this content

Også før vinteren 2019–2020 fortsetter Gran Canaria å toppe reisearrangørenes bestillinger. Her er årets hotellnyheter for norske gjester.

Nyrenoverade Santa Catalina Royal Hideaway Hotel 5GL

År etter år topper Gran Canaria listen over nordmenns favorittreisemål. Fortsatt velger de fleste noen av sørkystens velkjente badesteder, men interessen for å utforske resten av øya øker, noe som også merkes på botilbudene.

Urbane hoteller: Byturismen har økt, ikke minst hos millennials som ønsker å få litt mer ut av reisen sin. Dette har ledet til en «urbanisering» av øyas hotelltilbud, der hovedstaden Las Palmas de Gran Canaria har flere hoteller i ulike stiler: Fra design- og spahotell, til mer klassiske charterhoteller ved byens strand Las Canteras. Trenden ser ikke ut til å dabbe av, tvert imot åpner snart flere urbane hoteller - ikke sjeldent i historiske miljøer.

Temabosteder: Etterspørselen etter mer skreddersydde hoteller fortsetter og andelen bosteder med fokus på golf, velvære, trening og gastronomi øker - så vel som tilbudet av barnefrie, eller ekstra barnevennlige, hotell.

Sesongens hotellnyheter for skandinaviske gjester

Samtlige tilbys av minst ett av de store reisebyråene.

Santa Catalina Royal Hideaway Hotel 5*GL

Midt i Doramas-parken i Las Palmas ligger dette nyrenoverte hotellet fra 1890 i kolonialstil. Santa Catalina er en del av byens kulturarv, og her har mange berømte gjester overnattet. Hotellet har subtropiske hager, vakre selskapsrom, spa, restauranter og et oppvarmet innendørsbasseng.

Arguineguín Park by Servatur

Et helt nytt hotell som er blitt skapt med fokus på nordiske gjester og deres behov. Spesielt for hotellet, som akkurat som navnet antyder ligger i Arguineguin, er de moderne og fleksible leilighetene. Her finnes leiligheter med opptil tre soverom for den store familien - og en spesialdesignet leilighet for vennegjengen, der alt i alt syv voksne og to barn kan bo sammen.

Club Maspalomas Suites & Spa

Et nyrenovert leilighetshotell som kombinerer tradisjonell arkitektur med moderne komfort. Alle rom har egne små hager, og hotellets fokus ligger på helse og velvære. Det finnes et spaområde, et velutstyrt treningsstudio og et basseng med svømmebaner. Hotellrestauranten drives av mesterkokker, og det finnes en godt utstyrt vinkjeller. Kun for voksne.

Canteras Suites Apartments

Ti meter fra stranden Las Canteras i Las Palmas ligger dette nybygde og familieeide leilighetshotellet med lyse leiligheter. Hotellet er ett self-servicehotell uten bemannet resepsjon eller servering, og er mer ment til de gjestene som trives med å ta vare på seg selv. I tillegg til at man bokstavelig talt setter foten rett ut på strandpromenaden, er det nære til alt: marked, shoppingdistrikt og restauranter.

For mer informasjon:
Terri Herrera, pressekontakt, +46 704–32 22 26, terri@mimadre.se eller
Juan Fernando Suárez, Gran Canaria Tourism board, + 46 737–59 44 95, Juan.Fernando@tourspain.es

Gran Canaria Tourism board er en frittstående statlig organisasjon grunnlagt av Gran Canarias myndigheter. Formålet med organisasjonen er å utvikle øyas turistnæring og å beholde kanarieøya Gran Canaria som en destinasjon i toppklasse.

Tags:

Quick facts