46.000 på Grete Roede-kurs

Aldri før har så mange nordmenn gått på Grete Roede-kurs som i år. Til tross for at det har blitt stadig flere aktører på slankemarkedet deltok hele 46.000 mennesker på Grete Roede-kurs i 2004. Allerede i romjulen kan man konstatere at mange av kursene som starter opp i januar begynner å bli fulle.

Når sine mål Etter over tretti år i bransjen, holder Grete Roede AS fortsatt sin posisjon som de ledende kostholdsekspertene i Norge. Hovedårsaken er at kursene fungerer, og at 96 prosent av kursdeltakerne når sine oppsatte mål. -Det finnes ingen hemmeligheter eller snarveier. Et variert og sunt kosthold som deltakeren liker og trives med, kombinert med fysisk aktivitet er fortsatt det viktigste, sier Jeanette Roede, som har tatt over ledelsen av selskapet etter sin mor, Grete Roede. Hun mener det er viktig å gjøre endringer man kan leve med. -Setter man seg realistiske mål, vil det også være lettere å lykkes, sier hun. Lett på nett Årets nyheter fra Grete Roede AS er at man nå kan kombinere lokale kurs med arbeidsbok på internett. Her kan du få din egen, personlige nettside som automatisk regner kalorier og trimpoeng etter hvert som du legger inn dine aktiviteter og måltider. Arbeidsboken med data er dermed tilgjengelig uansett om man er hjemme, på jobben eller på en internettcafé i utlandet. Kurslederne, som alle selv har gått ned i vekt på Grete Roede-kurs, gir sine deltakere mange praktiske råd og tips på veien, og hjelper til å finne et kosthold som er tilpasset den enkelte. I tråd med de offisielle anbefalingene Grete Roede-kostholdet er alltid i tråd med de seneste offisielle anbefalingene. Det betyr at vi anbefaler et sunt kosthold med mindre fett og sukker. Vi anbefaler også grovt brød og poteter, sier Jeanette Roede og poengterer at til tross for mye negativt fokus på brød og poteter er det ikke registrert noen reduksjon i forbruket. (Kilde: Opplysningskontoret for frukt og grønnsaker og Brødfakta.) Familievennlig kosthold Minst like viktig er det at Grete Roede-kostholdet er familievennlig. Det er mye enklere å gjennomføre et kurs når den som skal ned i vekt ikke må ha sin egen spesielle meny med spesielle matvarer. Dette er mat for hele familien!