Stadig flere stavgangere

Stadig flere stavgangere Nordic Walking og helse · Gir 40-55% mer "treningseffekt" enn å gå uten staver · Gjennomsnittlig høyere puls og forbedring av kondisjonen · Gir høyere fettforbrenning · Du forbrenner ca 400 kalorier per time sammenlignet med 280 kalorier ved vanlig gange · Du letter muskelspenninger og smerter i nakke- og skulder regionen · Du øker bevegeligheten og styrken i nakke og ryggsøylen. · Du gir meget aktiv bruk av underarmens strekk- og bøyemuskel, baksiden av skuldermuskulaturen, den store brystmuskulaturen og de brede ryggmusklene. · Det er skånsomt for ledd og knær. · Det gir spesiell reduksjon i knebelastning for overvektige personer. · Det er en trygg form aktivitet ved glatt underlag. Stavgang forbedrer kondisjonsnivået og styrker flere muskelgrupper i overkroppen og beina, samtidig som den øker bevegeligheten og blodsirkulasjonen i nakke- og skulder område. Fakta om Grete Roede AS Grete Roede AS ble etablert i 1974 av Grete Roede. Selskapet tilbyr kurs i kosthold og livsstilsendring, med varig vektreduksjon som hovedmål. I fjor deltok omkring 46 000 personer på kurs over hele landet. Halvparten av disse fulgte grunnkurset ”Ned i vekt 1”, og andelen kvinner var på omkring 85 prosent, mens andelen menn var 15 prosent. Andelen menn er økende og det blir holdt egne ”Kun for menn-kurs”. De 230 kurslederne har selv vært overvektige og har mestret sine vektproblemer. De har ikke ernæringsfaglig utdanning, men de har kjent vektproblemet på egen kropp og har derfor de beste forutsetninger for å gi god veiledning. Dette, sammen med tilgang på kunnskap og kompetanse gjennom vårt hovedkontor, gjør at 96 prosent av kursdeltakerne når sine mål. I tillegg til våre kursledere som er selvstendig næringsdrivende, er det per i dag 23 faste ansatte fordelt på vårt hovedkontor på Hvalstad i Asker og våre 8 regionskontorer rundt i landet. Årets nyhet er at Grete Roede AS nå tilbyr ”Ned i vekt-kurs” via Internett. I tillegg kan alle som følger ordinære kurs nå opprette sin egen nettside som automatisk regner kalorier og trimpoeng etter hvert som en legger inn aktiviteter og måltider. Grete Roede har blitt tildelt Entrepenørprisen, Folkehelseprisen og blitt kåret til Årets forretningskvinne for å ha bygget opp Grete Roede AS. I dag er det Erik Roede og Rune Ludviksen som sammen med Jeanette Roede driver bedriften videre. Mer info på www.greteroede.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=2980&lang=NO