Den første i sitt slag

Etter den vellykkede kræsjtesten av Gunnebos skyveport TG M50 Impact Gate som oppnådde høyest mulig rating under ASTM sertifisering i USA i fjor, følger Gunnebo opp med PAS68 sertifisering av samme port.

Gunnebos skyveport TG M50 Impact Gate er spesialdesignet for å hindre kjøretøy i å forsere porten. Porten er den første for en utvidet 7 meters bred åpning og utstyrt med anti-klatre sikring, som har oppnådd sertifisering PAS68 for et 7,5 tonn kjøretøy med en fart på 80 km/h. Testen viser at porten er egnet til å avskrekke uautorisert personell, og tåler betydelige angrep fra kjøretøy.

Porten er den eneste i sitt slag som kan vise til både ASTM og PAS 68 sertifisering i den utvidede bredden med full fysisk test. PAS68 testen ble utført som en del av den Britiske regjeringens sponsede testprogram. Bare 1 av 4 produkter som testes oppfyller testens strenge krav.

For nasjonal sikkerhet er porten allerede installert på kritiske og bevoktede områder i Storbritannia. Deretter vil porten også bli installert for Rolls Royce, som har bestilt den på grunn av sin enestående sertifisering.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Brynild Brynildsen, Sales Manager Gunnebo Perimeter Protection Norway, brynild.brynildsen@gunnebo.com

Alan Fastner, Gunnebo Perimeter Protection Product Manager, alan.fastner@gunnebo.com

www.gunnebo.no

The Gunnebo Security Group provides efficient and innovative security solutions to customers around the globe. It employs 5 700 people in 30 countries across Europe, Asia, Africa, Australia and North America, and has a turnover in excess of €650m. Gunnebo focuses its offering on Bank Security & Cash Handling, Secure Storage, Entrance Control and Services.

We make your world safer.