Gunnebo lanserer Quick Folding Gate for områder med stor trafikk

Gunnebo lanserer Quick Folding Gate (QFG) på det nordiske markedet. QFG hadde premierevisning i mai på IFSEC messen i Birmingham.

QFG produseres med åpningsbredde 3,5 – 6 meter og høyde på 2 - 2,5 meter. Porten har åpne- og lukketid på bare 4 - 6 sekunder, i forhold til tradisjonelle porter som bruker omtrent et minutt. Portbladet foldes inn mot sikkerhetsområdet ved autorisert adgang. QFG er et sikrere og betydelig raskere alternativ til konvensjonelle porter, og kan erstatte kombinasjon port og bom, sier Stein-Rune Fagerheim, Salgssjef Områdesikring, Gunnebo Nordic AS. Vi har tro på QFG til områder med stor trafikk der man har høye krav til sikkerhet, som for eksempel havner, logistikksentre, og flyplasser, avslutter Stein-Rune Fagerheim. Denne porten egner seg godt for de tyngste lastebilene, ettersom det ikke er noen skinne eller sperring i kjørebanen, og fordi det ikke er noen toppskinne kan selv de høyeste lastebilene kjøre inn og ut. Av sikkerhetsgrunner er porten utstyrt med spesialkanter og lysstråler, og er TUV-godkjent etter de strengeste Europeiske port normene.