NCR fornyer avtalen med Gunnebo om salg av programvare til kassererbetjente resirkuleringsmaskiner

Gunnebo hjelper bankene i Norden til å betjene kunder raskere og forbedre effektiviteten blant de ansatte med avansert programvare fra NCR, som benyttes til å behandle kontanter i kassererbetjente resirkuleringsmaskiner.

London – NCR Corporation (NYSE: NCR) utnevner på nytt Sikkerhetsgruppen Gunnebo  som forhandler av deres programvare NCR APTRA Cash Connect i Norden.

NCR Cash Connect er en multivendor programvare som gjør det mulig for banker å motta, telle og veksle kundens kontanter raskere ved bruk av resirkuleringsmaskiner.  Dette øker effektiviteten blant de ansatte og reduserer driftskostnader.

En kasserer bruker opp til 45 prosent av arbeidstiden sin på manuell opptelling og kontroll av kontanter, i følge Celent. En automatisering av disse prosessene, gjør det mulig å betjene kunder raskere og det frigjør kassererne til kryssalg og mer salg av produkter og tjenester.

Ved bruk av NCR APTRA Cash Connect’s rapporteringsverktøy, har filialansatte bedre oversikt over kontantsituasjonen, noe som reduserer tid og kostnader i forbindelse med kontantopptelling, sluttoppgjør, forberedelse av kontantutsendelser og verditransport.

Den forbedrer også sikkerheten ved å tillate filialen til å stille inn uttaksbegrensninger, tidsforsinkelseslås og utløsere for lydløs alarm.

“Gunnebos løsning inkludert NCR APTRA Cash Connect forbedrer effektiviteten blant de ansatte ved å tillate kasserere å motta og ta ut kontanter raskere samtidig som de kan bruke tid på å betjene kunden og forstå deres økonomiske situasjon,” sier Tormod Løvseth, country manager i Gunnebo.  Allerede brukes teknologien av 9 av 10 bank-, og postkontorer i Norge, og etterspørselen øker i Sverige, Finland og Danmark.”

Kontanter representerer 85 prosent av de årlige estimerte betalinger på €460 milliarder i Europa.  Rundt halvparten av kasserertransaksjonene involverer kontanter, som normalt telles 6 ganger i uttak- og deponeringssyklusen mellom hvelv og kunde.

På grunn av effektivitetsgevinsten de leverer anslår analystfirmaet Retail Banking Research at rundt 20 prosent av filialene vil bruke kassererassisterte resirkuleringsmaskiner innen 2013. NCR er global markedsleder på programvaren til disse maskinene, som er installert på over 40,000 maskiner og i 700 forskjellige finansielle foretak i 40 land.

Michael O'Laughlin, vice president og general manager, NCR Financial Services, sier, “Gunnebo har solgt NCR’s markedsledende NCR APTRA Cash Connect programvare for over 10 år til en rekke Nordiske banker. Ved å fortsette vårt samarbeid med Gunnebo vil vi kunne møte etterspørselen for denne teknologien i regionen.”

News Media Contact

Helen McInnes
NCR Corporation
+(0)44 207 725 8252 / +44(0)7748 761 041
helen.mcinnes@ncr.com

Om sikkerhetsgruppen Gunnebo

Sikkerhetsgruppen Gunnebo (www.gunnebo.com) er en profesjonell leverandør av sikkerhetsprodukter og løsninger. Gruppen har 5,900 ansatte i 28 land i Europa, Asia, Afrika, Australia og Nord Amerika og har en omsetning på €640m. Våre 28 kundesentre er delt opp i forretningsområder som støttes av seks spesialiserte produksjons- og utviklingsenheter, eller kompetansesentre.

Om NCR Corporation

NCR Corporation (NYSE: NCR) er et ledende globalt teknologiselskap og fører an i hvordan verden knyttes sammen, samhandler og utfører handel. NCR’s assisterte- og selv-betjente løsninger og omfattende service, henvender seg mot behovene til detaljhandel, finans, reise, helse, hotell, spill og underholdning og organisasjoner i offentlig sektor i mer enn 100 land.  NCR (www.ncr.com) har hovedkontor i Duluth, Georgia.

NCR er et varemerke for NCR Corporation i USA og andre land.