Interzum 2015: Mer liv per kvadratmeter

Häfele, den internasjonale eksperten på maskinvareteknologi og elektroniske adgangskontrollsystemer vil svare på spørsmål om bransjens fremtid på Interzum-utstillingen sin i hall 7:1 hvor man kan få omfattende oversikt over møbelbransjen.

Mange nye produkter inspirerer bygging av innovative møbler med potensial for fremtiden – 1 400 kvadratmeter med innovasjon og inspirasjon. Med tanke på de stigende eiendomsprisene verden over, og stadig mindre arbeidsrom og boflater, er smarte løsninger etterspurt. I Häfeles verden, er «Mer liv per kvadratmeter» svaret på denne utfordringen. «Mer liv» betyr mer komfort, bekvemmelighet og funksjonalitet. Nyskapende maskinvareteknologi fra Häfele gjør dette mulig. Maskinvareteknologi som enkelt kan integreres i møbeldesign, produksjon og logistikk, møter forbrukernes krav om komfortabel enkelhet.

Det internasjonale konsernet vil vise besøkende fra hele verden hvordan alle disse utfordringene blir oppfylt av én leverandør, under mottoet «Easiness – Engineered by Häfele» (Brukervennlighet – utviklet av Häfele) på sin nye utstilling i hall 7.1. To hovedområder vil vise frem innovasjonsutvalget, de nye produktene, de konkrete høydepunktene for maskinvare, innovasjon og møbelløsningene. I tillegg tilbyr utstillingen store områder som er dedikert til kommunikasjon, diskusjoner om bransjen, markedstrender og alt annet besøkende som deltar på den store industrimarkedsplassen, ønsker å snakke om, for å bli kjent med andre og utveksle informasjon.

Inspirasjonsområdet utforsker den globale sosiale trenden med å mikse arbeidsområder og boarealer på en smart måte med innovative møbelløsninger. Temaene er å arbeide på små arealer, smarte arbeidsplasser generelt, sove, jobbe, matlaging og kommunikasjon. Den intelligente møbelsammensetningen i kombinasjon med de innovative maskinvareløsningene som er utstilt, skaper en sunn og produktiv balanse på problemene. De skaper balanse mellom liv/arbeid eller arbeid/liv, som det ofte kalles i bransjen, og tilbyr forbrukeren «Mer liv per kvadratmeter».

Den kontinuerlige observasjonen av trender og stadig skiftende sosiale krav til komfortable møbler med flere funksjonelle egenskaper er grunnlaget for Häfeles egen omfattende ekspertise når det kommer til møbler. Utstillingen vil vise hvordan trendspeidernes innsikt overføres til smarte bruksområder og kreative løsninger.

Nye produkter utviklet og produsert i egen fabrikk

interzum har lenge vært varemessen for innovasjon i bransjen. Det er stedet hvor selskaper kan vise frem evnene og produktene sine. Häfele viser frem hvorfor de er eksperter innen service, utvikling, produksjon og logistikk, med et mangfold av innovasjon innen skyvedører, klaffbeslag, uttrekkssystemer, kontakter, lys og underholdningssystemer for møbler. Enkel konstruksjon, enkel montering og praktisk bruk kombinert med løftet om tysk kvalitet gjelder for alle Häfeles produkter.

Häfele presenterer seg selv som en ekspert i kinetikk med klaffbeslag. Det omfattende programmet dekker alle de kjente bevegelsesalternativene med «Free»-produktfamilien og Duo- og Maxi-klaffbeslagene. Slido-skyvedørsbeslaget tilbyr fire nye og fleksible skyvesystemsløsninger og to nye myke og selvlukkende enheter. Nye hyllestøtter med de populære 3 mm hullene, en 10 mm spredningsbolt og en ny støtte for skinneende er høydepunktene i produktutvalget for ixconnct-kontakten.

Tredje generasjon Loox LED-belysningssystem fra Häfele vises frem for første gang med lys i moduler, brytere og lysremser. Dette området vil også vise frem nye ideer for integrerte underholdningssystemer i møbler.

Moovit-skuffesystemet har nå også en ny design og et understell med en smal skuffeside i tillegg til andre nyskapninger.

I tillegg vil Officys-kontormøbelsystemene vise en ny design for arbeidsbordsystemet og en spennende utvidelse av innebygde systemer med parallell kontroll for Variant. For bobilprodusenter dedikerer Häfele et eget område med nye og klassiske løsninger for maskinvareteknologi.

Med tanke på dette vil Häfeles utstilling igjen være et utstillingsvindu for deres internasjonale kompetanse, og en kilde til inspirasjon for dem som vil designe, planlegge eller bygge møbler.

For mer informasjon, kontakt:

Christian Thederan, markedssjef Häfele Sverige og Norge

Häfele ble grunnlagt i 1923 i Tyskland, og er i dag et ledende globalt selskap innenfor multifunksjonelle interiørløsninger – hovedsakelig beslagteknikk, belysning og elektroniske låsesystemer. Häfele leverer til møbel- og kjøkkeninnredningsindustrien, detaljhandel og interiørprodusenter i mer enn 150 land og fungerer som støtte for arkitekter og entreprenører for ulike bygg- og innredningsprosjekter. Häfele er en familiebedrift som siden 2003 har blitt ledet av Sibylle Thierer i tredje generasjon. Selskapet har 6 600 ansatte på verdensbasis og en årlig omsetning på cirka 10 milliarder SEK. Virksomheten i Sverige og Norge styres fra kontoret i Jönköping.

Tags: