Moderne skuffesidesystemer til kjøkkenet fra Häfele

Häfele har i mange år tilbudt et innovativt og allsidig skuffesidesystem med Moovit, som har utviklet seg til en allrounder over hele verden. Kvalitetsskuffsystemet har modulbasert design og åpner opp for ulike designalternativer i kjøkken, stue, kontor, bad, laboratorier og butikker. Til interzum 2015 hadde Häfele modernisert Moovit-designen, og presenterte dessuten ny, smale skuffesider til kjøkkenet basert på skjulte skinner med studien “Elegant Box System”.

Skuffesidene er svært populære innen møbelkonstruksjon, fordi de har mange fordeler i bruk. Selv ved store skuffedybder gir de rask tilgang fra alle sider, og praktisk fjerning av gjenstander ovenfra. Oppbevaringsplassen brukes og organiseres på en optimal måte, og skuffesidene er lette å håndtere. Fremfor alt overbeviser Moovit også i kombinasjon med Matrix høykvalitets skinneløpere, et annet egenutviklet produkt fra Häfele. Den er skreddersydd for en lang rekke oppgaver, og oppfyller de høyeste krav til behandling, jevn gange, enkel installasjon og fleksibilitet.

Ny Moovit-design: Renskåret og ukomplisert

Den nye generasjonen Moovit skuffesider imponerer med sin renskårne og ukompliserte design, og oppfyller de nyeste kravene i møbelindustrien med sin forenklede design. Skuffesiden har en høyde på 60 eller
92 mm, og sidepanelene i glass eller stål fra Moovit-serien gir mulighet for å øke høyden individuelt. Et kvadratskinnesystem med hurtigfestesystem er tilgjengelig som alternativ – nok en overbevisende designløsning som gjør bruken av Moovit enda mer allsidig.

I tillegg til standardfargene grå og hvit, kan Häfele nå tilby Moovit også i de nye fargene metallic sølv, metallic antrasitt og metallic bronsebrun. Dermed har designerne mer rom for å uttrykke seg ved planlegging av møbler.

Moovit og Matrix: Et førsteklasses team

Mer oppbevaringsplass oppnås ved de loddrette innvendige skuffesidene, som gjør det lettere å sette inn skillesystemer. De velprøvde Häfele Matrix løpeskinnene er også den perfekte partneren for de nye Moovit skuffesidene. I vektklassene 30, 50 og 70 kg er de perfekte team, og etterlater ingen tvil om teknologien – uansett om de brukes på kjøkkenet eller til andre bruksområder. Matrix løpeskinner er utstyrt med myklukkemekanisme, som sikrer mest mulig praktisk betjening ved både åpning og lukking.

For konfigurasjon av Moovit skuffesystem tilbyr Häfele et bredt utvalg moduler for innvendig organisering. Dette omfatter skinner og inndelingssystemer samt sidepaneler med høydeforlenger, bestikkskuffer og perforerte plateinnsatser og skillevegger. Sidepanelene i glass er spesielt elegante. De har – i tillegg til at de er unike på markedet – justerbar helling via glasspanelholderen. Skuffeboksen kan stabiliseres ytterligere for tilpasning til uttrekksenheter.

Rask installasjon og praktisk justering av panelene

Moovit er optimal for integrering i industriell møbelproduksjon, og representerer et interessant alternativ for både kjøkkenbransjen og produsenter av bolig- og laboratoriemøbler. Basisutstyret leveres med løpeskinner i full lengde med selvlukkende mekanisme og en integrert myklukkemekanisme. Under utviklingen har Häfele lagt spesiell vekt på rask og verktøyfri installasjon, praktisk justering av skuffepanelet fra oversiden samt verktøyfri demontering av panelet. Det universelle bakpanelbeslaget er allerede forhåndsmontert på skuffesidene, og gjør det mulig å bruke bakpaneler i tre og stål. Dette gir enkel håndtering for kundene samt en rasjonell produksjon.

Ny, smal skuffeside: “Elegant Box System”

Bak navnet “Elegant Box System” ligger en studie i den nye generasjonen skuffesider, basert på en skjult løpeskinne. Skuffesidene i stål kjennetegnes ved slank design, som gir enda mer plass i skuffen. Skuffesidens bredde er bare 13 mm, med standardhøyder på 93 og
178 mm. De nye skuffesidene er montert på standard skjulte løpeskinner for treskuffer, og den enkle 3D-justeringen er nå integrert i skuffesiden. Tilrettelagt for enkel bruk av de ulike innvendige skillesystemene, med 90 graders innvendige skuffesider med spor. De smale skuffesidene kan kombineres med bakpanel i enten tre eller stål. I tillegg er et kvadratisk skinnesystem tilgjengelig, som for Moovit.

“Elegant Box System” tilbyr også en enorm mengde designalternativer. Man har ikke bare tilgang til de samme fargealternativene som på de nye Moovit skuffesidene, men de kan også kombineres individuelt, og de innvendige og utvendige skuffesidene kan ha forskjellige farger.

Med skuffesidesystem og de allsidige Matrix løpeskinnene fremhever Häfele sin kompetanse som komplett leverandør av funksjonelle møbler. Både Moovit og Matrix produseres av Häfele Group i Anton Schneider-fabrikken i Kenzingen (Baden) i Tyskland.

Häfele ble grunnlagt i 1923 i Tyskland, og er i dag et ledende globalt selskap innenfor multifunksjonelle interiørløsninger – hovedsakelig beslagteknikk, belysning og elektroniske låsesystemer. Häfele leverer til møbel- og kjøkkeninnredningsindustrien, detaljhandel og interiørprodusenter i mer enn 150 land og fungerer som støtte for arkitekter og entreprenører for ulike bygg- og innredningsprosjekter. Häfele er en familiebedrift som siden 2003 har blitt ledet av Sibylle Thierer i tredje generasjon. Selskapet har mer enn 6 900 ansatte på verdensbasis og en årlig omsetning på cirka 10 milliarder SEK. Virksomheten i Sverige og Norge styres fra kontoret i Jönköping.

Tags: