Hafslund Energi og FASTWEB inngår samarbeid:

Gratis hjemmesider til strømkundene

(Oslo, 10.12.99) Som første strømleverandør i Norge tilbyr Hafslund Energi gratis hjemmesider til sine privatkunder. Dette er første steg på veien inn i et helt nytt markedsområde for Hafslund Energi.

Mer enn bare strøm
I kampen om strømkundene blir det stadig viktigere å kunne tilby produkter og tjenester utover billig strøm. Hafslund er Norges nest største aktør på privatmarkedet med eierinteresser i en base på over 200.000 kunder.
Utfordringen for hele el-bransjen er å holde på de lojale kundene.
– Samarbeidet med FASTWEB er første større skritt i retning av å bli en leverandør som fokuserer på kundenes behov for smarte løsninger i og rundt hjemmet. Målet er at kundene skal kunne løse flere oppgaver samme sted, og bli fakturert over strømregningen, forklarer Hans Tormod Hansen.
Nytt i Norge
– Samarbeidet med Hafslund innebærer noe helt nytt i Norge. Så vidt meg bekjent er dette første gang ledende aktører innen internett- og kraftmarkedet går sammen på denne måten, sier FASTWEB-gründer Jan Rune Størseth.
FASTWEB skal utvikle hjemmesidene til Hafslunds kunder.
– For privatpersoner vil dette være en unik mulighet til å ”komme på nett”, mener Størseth. På web-sidene vil den enkelte kunde ha mulighet til direkte kommunikasjon med Hafslund Energi, og få tilgang til flere av FASTWEBs internett-produkter, som for eksempel FAST- teknologi for komprimering av bilder.
– Små og mellomstore selskaper får muligheten til å komme på internett på en billig, men proff måte. Ambisjonene kan være alt fra en egen hjemmeside med tekst og bilder til avanserte handelsløsninger, sier Størseth. Og alt vil bli fakturert over strømregningen.

Løsningen blir klar for levering i januar 2000.