Hafslund Nett med app som viser strømbrudd

Report this content

Hafslund Nett er blant landets beste nettselskaper når det gjelder leveringssikkerhet, men likevel kan strømbrudd forekomme. Da er det nyttig med rask informasjon om hvor det er strømbrudd, hvor lenge man antar strømbruddet vil vare og hvor mange kunder som er berørt. Denne informasjonen kan du nå få på mobilen din via en ny app fra Hafslund Nett.

– Når strømmen er borte, kan pc-en være tom for strøm, eller internettlinjen være brutt. Mobilnettet fungerer derimot som regel under et strømbrudd, og da kan du enkelt finne nyttig informasjon i vår nye strømbrudd-app. I tillegg har appen en innebygd lommelykt som kan være til nytte mens strømmen er borte, sier informasjonssjef Morten Schau i Hafslund Nett.

Disse tjenestene er også tilgjengelige via appen:

• Enkel levering av måleravlesning
• Nyttig oversikt over strømforbruket ditt, også sammenliknet med fjoråret

Rapporter feil via appen

Hafslund Nett har i mange tilfeller stor nytte av tips fra kundene når de skal utbedre feil i nettet.

– Gi oss gjerne informasjon dersom du ser noe ved våre anlegg som kan være til fare for mennesker eller dyr. Meld også fra om skader på våre anlegg som følge av at trær faller over linjene, lynnedslag og hærverk. Strømskap som blir stående åpne fordi uvedkommende har tatt seg til rette, er dessuten et økende problem. Du kan melde fra til vår døgnåpne driftssentral på telefon 815 30 400. Du kan også kontakte driftssentralen direkte via den nye appen, sier Schau.

Strømbrudd-appen er tilgjengelig både for iPhone og Android.

Du finner mer informasjon på www.hafslundnett.no

Få varsel på sms om strømbrudd og planlagte utkoplinger

– Ønsker du rask informasjon om planlagte utkoblinger og strømbrudd som berører din bolig/eiendom, anbefaler vi at du registrer deg som mottaker av SMS-varsel. Tjenesten er gratis. Du finner mer informasjon på våre nettsider www.hafslundnett.no, opplyser Morten Schau i Hafslund Nett.

Ytterligere informasjon ved:

Informasjonssjef Morten Schau, telefon 900 94 222, e-post: morten.schau@hafslund.no

Hafslund Nett
• Norges største nettselskap
• Eier og drifter distribusjonsnettet i Oslo, i størstedelen av Akershus (kommunene Asker, Aurskog, Bærum, Eidsvoll, Fet, Frogn, Gjerdrum, Hurdal, Lørenskog, Nes, Nannestad, Nittedal, Oppegård, Rælingen, Skedsmo, Sørum, Ullensaker, Vestby og Ås), samt i deler av Østfold (Rygge og Råde).
• Eier og drifter regionalnettet i Akershus, Oslo og Østfold.
• Om lag 552 000 kunder i Oslo, Akershus og Østfold.
• Omsetning i 2011 var 4062 millioner kroner.
• Antall ansatte er 150.