HNA/HNB - Kykkelsrudsaken - Dom rettskraftig.

Ved kjennelse av 25. mars 2003 har Oslo Lysverkers anke i Kykkelsrudsaken blitt nektet fremmet til behandling av Høyesteretts Kjæremålsutvalg, da utvalget ikke fant grunn for Høyesterett å behandle anken.

Oslo byretts dom av 19. november 2001, stadfestet av Borgarting lagmannsrett 19. desember 2002, er dermed rettskraftig .

Saken dreide seg om hvilken pris som skal gjelde for en evigvarende forpliktelse Hafslund har til å levere et årlig kraftvolum på 175,2 GWh til Oslo Lysverker AS. Partene har siden 1997 ikke vært enige om hvilken pris som skulle gjelde for kraftleveranseavtalen som opprinnelig ble inngått i 1914.

Den rettskraftige avgjørelsen innebærer fullt medhold for Hafslund ASA og innebærer at prisen på den evigvarende kraftleveransen hvert år skal reguleres i samsvar med endringen i konsumprisindeksen. Prisen for 2003 utgjør 13,04 øre/KWh.  Endelig er Hafslund tilkjent saksomkostninger for samtlige instanser.

Oslo, 31. mars 2003

For ytterligere informasjon,  kontakt
konserndirektør Finans, Christian Berg (tlf.  917 46910)  eller økonomidirektør Kent Moberg (tlf. 905 83017)