Lekkasjen på Bjørndal er reparert

Report this content

Klokken 4 på morgenen 30. november ble Hafslund Varme ferdige med reparasjonsarbeidet på fjernvarmerøret mellom Klemetsrud og Bjørndal. Kort tid etterpå ble leveransen av fjernvarme gjenopptatt til området.

Fra fredag morgen leveres det to til tre ganger så mer effekt enn normalt inn til Bjørndalen-området fra hovednettet, men det kan fremdeles ta noe tid før alle opplever at de har vanlig temperatur i boligen og springen.

– Det er en stor bygningsmasse som skal varmes opp og det er mye kaldt vann i rørene som skal varmes opp før alle får varme i radiatorene og varmt vann i springen som normalt. Dersom beboere opplever kaldt vann i dusjen denne morgenen, kan det være et tips å la vannet renne en stund. Det vil komme varmtvann etter hvert, men det kan ta noe tid, forteller Truls Jemtland, informasjonssjef i Hafslund Varme.

Provisoriske kjeler

Parallelt med at skaden ble reparert ble det torsdag kveld plassert ut åtte mobile kjeler som leverte varme direkte inn i det lokale fjernvarmenettet. De mobile kjelene bidro til oppvarming og sirkulasjon i fjernvarmenettet og bidro til at tiden det vil ta før alle har varmen tilbake som normalt vil ta kortere tid.

Hafslund Varme beklager situasjonen som er oppstått. Nå som skaden er reparert og vi leverer så mye varme vi bare kan, håper vi tiden det tar før alle på Bjørndal får varme som normalt blir så kort som mulig, avslutter Jemtland.

Mer informasjon

Berørte kunder som ønsker oppdateringer rundt situasjonen kan klikke seg inn på http://hafslund.no/fjernvarme eller ringe Hafslund Varmes feilmeldingstelefon på 815 20 040. Det vil til tider være stor pågang på dette nummeret, men oppdatert informasjon om situasjonen vil også ligge på telefonsvareren.

For ytterligere informasjon: Truls Jemtland, informasjonssjef Hafslund Varme: +47 920 29 480