Trekking er Haglöfs' opprinnelse

Naturen er ekte og ærlig. Den tilbyr renhet og stillhet, men den kan også være uberegnelig og ubarmhjertig. Trekking er å nyte naturen i alle dens former og fasonger, men også å møte dens utfordringer. Trekking er nær naturen-opplevelser. Trekking er Haglöfs' opprinnelse, hjerte og sjel.

Trekking er ikke bare hvor Haglöfs startet, men også selskapets største produktsegment. Bekledning, sko og utstyr for alt fra en kort dagstur på en vakker høstdag til et stort eventyr i vanskelig terreng og utfordrende værforhold. Trekking er aktiviteter året rundt, fra vandring om sommeren over snøfrie landskaper til langrenn, skiturer og trugeturer i vinterland. Haglöfs tar inspirasjon fra det skandinaviske miljøet, men produktene er utviklet for å fungere like godt hvor enn du er i verden.

Haglöfs' mest allsidige produkter
Haglöfs' Trekking-serie inneholder et stort antall produkter som har blitt spesielt utviklet for forskjellige typer utendørsaktiviteter. På samme tid er mange av produktene allsidige og uten grenser på en måte som er karakteristisk for Haglöfs. RIDGE JACKET er ett godt eksempel på dette. RIDGE JACKET er en bluesign®-godkjent skalljakke i 2-lags Gore-Tex®. Jakken har et klassisk, tidløst uttrykk som priser Haglöfs' arv, men som også er full av tekniske løsninger, som forsterkede skuldre, lommer som er lett tilgjengelige når du bruker ryggsekk, og diskret ventilasjon under ermene.

Nye produkter i bekledning
Haglöfs' familie av lettere jakker og vester isolert med dun, BIVVY får tre nye medlemmer for høst/vinter 2014: BIVVY DOWN HOOD, BIVVYACK PARKA og BIVVY Q PARKA. Jakkene deler den karakteristiske lave vekten, høye kapasiteten og varme dun som har blitt supplert med syntetiske fibre i utsatte områder for å kunne, for eksempel, bære en ryggsekk uten å miste evnen til å isolere.

For dager med endrende vær kan den nye TRE JACKET være et perfekt valg. Det ytre laget er en skalljakke laget av Haglöfs' Proof™, som tilbyr solid stretchbeskyttelse, og det indre laget er en tynn jakke isolert med QuadFusion™. Jakken kan brukes separat eller sammen som én jakke som gir både isolasjon og beskyttelse.

Nye materialer og flere alternativer
For høst/vinter 2014 lanserer Haglöfs et nytt materiale i Hardware - en børstet polyester som gir høy bestandighet i tillegg til en myk følelse. Våren 2014 lanserte Haglöfs MIRO-ryggsekken, og for høst/vinter 2014 vil en variant av denne ryggsekken, MIRO RUGGED, bli lansert i det nye materialet. Ryggsekken er et klassisk Haglöfs-produkt, ren og ukomplisert med et polstret ryggpanel og profilerte skulderstropper for glimrende bærekomfort gjennom turer i skog og fjell. Sideryggsekken MIRO har avtakbare bryst- og midjestropper og er også perfekt for kortere turer.

Innen fottøy lanserer Haglöfs OBSERVE HI GT, som er et tillegg til OBSERVE-familien for høst/vinter 2014. OBSERVE HI GT er en myk, svært lett støvel med ekstra beskyttelse og støtte. Den er perfekt for lett trekking over mark og skog eller som en lettvektsstøvel for vinteren. De prisbelønte OBSERVE-skoene har blitt utviklet i samarbeid med ASICS og inneholder mange av dets ledende teknologier og materialer, for eksempel AHAR+-gummi på yttersålen, en SpEVA-midtsåle og GEL®-støtabsorbering i hælen. Og akkurat som de andre skoene i denne familien, er OBSERVE HI GT bygd opp rundt ASICS I.G.S. (Impact Guidance System)-filosofien, der flere forskjellige tekniske funksjoner jobber sammen for å skape en så naturlig fotbevegelse som mulig.

Trekking med naturen i fokus
Trekking er produktsegmentet som Haglöfs har kommet lengst med i sitt bærekraftsarbeid. Alle de nye Trekking-jakkene for høst/vinter 2014 er laget av bluesign®-godkjent materiale, som 2-lags Gore-Tex®, Proof™ eller Pertex® Classic Eco. De isolerte jakkene er også polstret med dun, som enten er merket med opprinnelse eller som er sporbar, eller QuadFusion™ syntetisk isolasjon - begge har blitt godkjent av bluesign®.

Tekst og bilder tilgjengelig på www.haglofs.com/press

For mer informasjon, kontakt:

Thomas Loftsgarden
Sales Manager