Halton og Ventistål strammer inn samarbeidet i Norge

Hele spekteret av Haltons ventilasjonsprodukter og systemer rettet mot kontor, næringsbygg og landbasert industri, både for kommersielle og offentlige bygninger, vil bli solgt gjennom Ventiståls landsdekkende distribusjonsnett i Norge fra den 15 juni, 2020. Tilbudet dekker luftfordeling, regulering og luft/vann-produkter samt røyk og brannsikkerhetsprodukter.

I fremtiden vil Halton ha flere kontaktpunkter til kunder på det norske markedet.

«Vi er glade for å forbedre tilgjengeligheten av våre produkter og systemer gjennom Ventiståls brede kundeservicenettverk i Norge. Og, vi har en lang positiv erfaring i samarbeid med selskapet, og jeg er sikker på at å ta det videre vil hjelpe oss med å øke Haltons markedsandel i landet,» sier direktør for Halton Buildings Segment Anu Saxén.

Det annonserte samarbeidet mellom Ventistål og Halton har ingen effekt på driften av Haltons profesjonelle kjøkken- eller helse- og laboratorieløsninger i Norge som fortsatt vil være representert av Haltons lokale ansatte i Norge.

Ytterligere informasjon

Henrik Daun, kunderelasjonsleder, Halton Buildings
Tlf. +46 70 270 93 87
E-post: henrik.daun(at)halton.com

Espen Glendrange, Halton Health Key Account Manager
Tlf. +47 95 05 50 46
E-post: espen.glendrange@halton.com

Fredrik Mathisen, Halton Foodservice Sales Manager
Tlf. +47 975 48 334
E-post: fredrik.mathisen@halton.com

Halton-gruppen er en global teknologileder innen innendørs ventilasjonsløsninger for krevende kommersielle og offentlige lokaler, arbeidsplasser, helseinstitusjoner og laboratorier, profesjonelle kjøkken, skip samt energiproduksjon og industrielle miljøer. Haltons oppgave er å gi sluttbrukerne trygge, komfortable og produktive innemiljøer som er energieffektive og overholder bærekraftige prinsipper. Selskapet ble grunnlagt i Finland i 1969. I dag sysselsetter Halton-gruppen 1600 personer i 37 land. Selskapets omsetning i 2019 var omtrent 237 millioner euro. www.halton.com.

Quick facts

Tweet dette