Norsk ebusiness settes på dagsorden "E-sluggere" til dyst i Oslo

Report this content

Norsk ebusiness settes på dagsorden "E-sluggere" til dyst i Oslo Atento, WebOn, Grønli-gruppen og Skeidar trekkes fram som fire gode eksempler på hvordan bruk av elektronisk forretningsdrift gjør norske aktører mer konkurransedyktige. Dette skjer på et seminar om ebusiness i Oslo tirsdag 25. november. På seminaret blir en stor nordisk undersøkelse om ebusiness presentert, fulgt av en paneldebatt med skarpskodde deltakere. Det er Fellesforum for e-handel, Statens nærings- og distriktsutviklingsfond (SND) og Nærings- og handelsdepartementet (NHD) som står bak seminaret som avholdes den 25. november klokken 12.00-16.00 på Oslo Kongressenter (Folkets Hus). Deltakelse er gratis. Formålet med seminaret er blant annet å presentere en nordisk undersøkelse om elektronisk forretningsdrift i Norden og å sette fokus på hvordan elektronisk forretningsdrift kan bidra til å øke verdiskaping i norsk næringsliv. Nordisk ebusiness Seminaret åpnes av statssekretær Oluf Ulseth i NHD. Neste post på programmet er presentasjon av undersøkelsen "E-business i Norden.com 2003" om strategier og utbredelse av e-business i nordiske virksomheter. Søren Brøndum fra PLS Rambøll i Danmark orienterer om undersøkelsen. Deretter blir det forberedte kommentarer fra: Hans Olav Hamran, administrerende direktør i Oracle Norge, Agnes Beathe Steen Fosse, direktør i eforum.no og Geir Kuvås, FoU-sjef i HSH. Norsk eksempler Under programposten om hvordan anvendelse av elektronisk forretningsdrift kan gjøre norske aktører mer konkurransedyktig, blir fire gode norske eksempler presentert: IT og reklamebedriften Grønli- gruppen, ved administrerende direktør Knut Grønli. Innkjøpsportalen Atento, ved daglig leder Tom Sørli. Programvareleverandøren WebOn, ved administrerende direktør Einar Augedal. Møbelkjeden Skeidar, ved IT- direktør Arne Fredrik Killingstad. Gevinstrealisering og debatt Seniorrådgiver Marianne Storrøsten fra Statskonsult vil foredra om hvordan ebusiness-gevinster kan identifiseres og realiseres, før det blir en avsluttende paneldebatt. I panelet stiller markerte deltakere som Agnes Beathe Steen Fosse fra eforum.no, Inger Aarvig fra NHO, Eivind Petershagen fra SND, Arild Haraldsen fra NorStella, Geir Tuft fra Norsk Hydro og Knut Grønli fra Grønli-gruppen. Det er over 90 påmeldte deltakere, men arrangøren har åpnet for etteranmeldinger. Mer informasjon og påmelding http://enorge.org/modules/module_111/news_item_view.asp?iNewsId=2142&iCa tegoryId=153&iSubjectId ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/21/20031121BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/21/20031121BIT00190/wkr0002.pdf